Alla inlägg under september 2007

Av Peter - 23 september 2007 16:12

Nu mina vänner så är jag tebax i Visby, har just kommit hem och har lite att fixa med men jag återkommer till er ikväll och skriver ifatt lite om vad som hänt, bla en totalt kvaddad lördag och en väldigt  tyst söndag. Tack för att ni börjat säga er mening i omröstningen "hjälp från publiken". Hörs ikväll alltså.


Take care

Peter

Av Peter - 21 september 2007 12:15

För att ni nu skall förstå vad jag åker hem till så måste jag bara få visa en bild, kanske lockar den er att åka hit. bilden är från Fårö, den lilla ön norr om Gotland. Jo förresten, Mia åkte till simhallen med sin syster idag och är riktigt pigg trots den jobbiga natten. Påminner igen om "hjälp från publiken", ni som är nya här hos mig får gärna läsa lite bakåt och säga er mening om mig i omröstningen. Här kommer alltså bilden från Fårö.


Take care

Peter

Av Peter - 21 september 2007 10:06

För er är det lördag nu, den 22 september. men för mig är det nu fredag den 21 september. jag kommer att vara borta till söndagkväll men de här publiceras medan jag är borta så ni mina kära läsare inte blir utan nytt inlägg i bloggen idag, Jag hoppas ni har en härlig helg för det har jag säkert just nu. är just nu när ni läser detta hemma på ön några dagar med dottern. Kanske är vi på stranden just nu, eller... ja kanske läser vi sagor i vår lilla stuga eller kanske vandrar vi runt på nån loppmarknad. kan ju vara så oxå att vi kollar hur svanarna har det, vi har följt "våra" svanar sen dom byggde boet på samma ställe som alltid, vi har följt äggen som senare blev ungar som vi sett växa upp och bli ståtliga svanar med första års dräkten i silverfärgad-grå färg.  läser ni detta under lördag eftermiddag är möjligheten stor att vi lullar runt och plockar kantareller. Jag är en del av ön, en del av havet, kalkstenen och FRIHETEN. jag är en lycklig man där. Det är mitt hem och mitt paradis här på jorden. när jag kör ombord på färjan har jag 8 minuter tills jag är hemma. Under dom åtta minuterna förvandlas jag från en stressig jäktad människa till en lugn, glad och trygg människa i mina bästa år med en aningen för stor "trivselvikt". Har blivit en ganska aktiv bloggare på dom här första tre veckorna och det kommer nog fortsätta så för när jag sätter mig vid datorn så rasslar det bara till på tangentbordet och inlägget är publicerat. Ha en bra dag mina vänner så ses vi imorgon

Väl mött från mannen, myten, miniskeln, the one and only...

yours truly

Peter

Av Peter - 21 september 2007 08:59

Till en Blondin


Din skönhet är som dagens

som sommarmolnens, måsens,

den första vårprästkragens,

solväderleksprognosen!

Din färg är elfenbenets

så ljus, så fast, så fin.

Din blick är majsolskenets.

Bli min i natt, blondin!


Till en Brunett


Din skönhet är som nattens,

som undervattenssportens

kolsvarta djupa vattens,

åskväderleksrapportens,

så mörk, så full, så mätt.

Din blick är vinterkvällens.

Bli min i natt, brunett!


Till en Cendrefärgad


Din skönhet är som dimmans,

den mossbelupna ekens,

grötrockens,skymninstimmans,

gråväderleksrapportens!

Din färg är papperskorgens,

askhögens,eldförhärjade.

Din blick är fiskbuljongens.

Bli min i natt, råttfärgade!


Take care

Peter

Av Peter - 21 september 2007 08:14

Klockan är kvart över åtta och här är morgonens väderleksrapport från Visby.


En härlig höstdag.

Soligt med enstaka moln

och 14 grader.

 Happ, då har jag skrivit nåt seriös och kan koncentrera mig på bloggen. Sitter med en mugg kaffe och lyssnar på Eddie Medusa just nu, Nånstans i landet sitter nån och läser det här och fnyser "Nä men usch! lyssnar han på Eddies hemska texter, den här bloggen skall jag aldrig mer läsa" Men jag lovar er att även i hans texer finns det en del som tilltalar, han inte bara skrivit "sånna där" låtar utan var en väldigt klok man och klarsynt på vad som händer i världen. Errol (Eddie) var även en otrolig imitatör och en skicklig rockabilly artist. Så kära ni, ge Eddie en välförtjänt chans och lyssna på tex "Sverige (US of America)". Eller lyssna på hans covers på 50 tals rocken.

Nåja, nog om honom.

Kaffemuggen är påfylld och jag vet inte vad jag mer skall skriva... hm...

Jo förresten, måste ju påminna och be er hjälpa mig med min "Hjälp från publiken" omröstning. Hoppas ni kan hjälpa mig med den, vet ju att många av er följer bloggen dagligen och måste vara ganska väl insatta i vad som skrivs här. Själv har jag Mycket tankar ang Mia som ni vet, har även mina svackor i min tro. Men jag vill så gärna ha en objektiv åsikt från er.

Mia ja, fick ett mess vid fem i morse att om att hon ännu var vaken och hade massa jobbiga tankar. Tankarna på Hur en pappa till hennes pojkvän i tidiga tonnåren, bedyrade sin kärlek till en 14 årig Mia, han "masserade" hennes rumpa flera gånger när han trodde hon låg och sov. Hon vågade inget säga men gjorde tillslut slut med killen och flyttade iväg till en skola några år, killens pappa började skicka handskrivna brev på 4-5 A4 sidor där han bedyrade sin kärlek till 14 åringen och berättade vad "han ville göra" med henne. dom här breven kom vid 5 tillfällen och Mia har aldrig vågat berätta för någon men var fruktansvärt rädd och mådde dåligt av det här. Som ni förstår mår hon ännu dåligt av breven, tankarna och rädslan kommer ofta under sömnlösa nätter och torterar henne.

Vissa människor får ta orättvist många smällar i livet och det är ju inte konstigt att hon mår som hon gör idag Ibland kan den här världen och livet vara så underbart men ibland så är den ett helvete för vissa människor.

Kom just på att jag borde slå ett slag för barnens säkerhet. Så snälla, om mi ser nån barnporr på nätet så ANMÄL direkt!!!

Avslutar detta inlägg för att förflytta mig till diskbaljan och sängbäddning så...

Tills vi möts igen

Take care

Peter

Av Peter - 21 september 2007 00:52

Blev sent ikväll oxå, men nu har jag slutligen hamnat i sängen. De är svalt och skönt och jag hoppas jag somnar snabbt, de blir ju ännu en tidig morgon så dottern kommer i skolan. Jag skall packa lite medan hon är där så vi kan åka direkt ut till ön när hon slutar, Vi får åka in till Visby lite tidigare än vad jag tänkt på söndag för det är ju "Barnens dag" och det kan man ju inte missa när man är 7 år. Skall ta en lång promenad längs stranden med hundarna när vi kommit ut imorgon. Det är möjligt att jag åker ut i veckan igen när dottern är lämnad hos sin mamma på söndag kväll, inte bestämt mig ännu men de lutar nog åt det, har lite att bygga och snickra med där och det måste vara klart innan snön kommer... Ja pyssel och fix finns det ju alltid men jag måste skärpa mig och ta tag i det mediala arbetet igen, det är många som väntar på mig och ringer, kan ju inte bara skjuta fram allt utan måste jobba på lite. Nu ropar John Blund här och jag skall släcka lampan.


Take care

Peter

Av Peter - 20 september 2007 23:34

Av Peter - 20 september 2007 21:19

Skapar en omröstning, ge mig gärna er åsikt.


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards