Alla inlägg den 14 september 2007

Av Peter - 14 september 2007 20:36

De är kyligt ikväll, stormen rullar in över ön.

Regnet piskar mot rutorna i burspråket, hundarna kurar i sina korgar.

Gatorna är så där tomma som dom bara kan bli i Visby efter en sommar som mest liknar en lååång karneval. Hela ön slumrar i sin vinterdvala. tror inte de här lugnet går att uppleva på så många andra ställen....

Och nej, det känns inte ödsligt, inte ensamt eller kusligt. Visst känner jag väl sagorna och sägnerna i gränderna och visst är skillnaden enorm emot sommarens partystad.

Men ikväll njuter jag mest av att tiden för stearinljus och en filt i soffan kommit. Vi har en rätt mysig tid framför, stormen som rasar och ryter, havets enorma kraftuppvisningar.... och då mina vänner, då njuter jag av mina tända ljus.


Take care

Peter

Kom

Av Peter - 14 september 2007 18:02

kom och va med mig

kom

vi äter nånting gott

och går ner till stranden

du och jag

och du har

den där tröjan på dej

som jag älskar

och jag kysser

ditt nyckelben

och du behöver bara säga

en enda gång

att du tycker

om det

och om nån säger

att vi inte passar ihop

så herregud

vad gör det

och när vi lägger oss sen

så kom ihåg en sak

vi har mer än dom

med sina

underliga

horoskop

och prognoser

vi har

varandra


Take care

Peter

Av Peter - 14 september 2007 17:25

Hösten var verkligen visat sin rätta sida idag, jag åkte hem och plockade plommon med moderskapet eftersom pappa är bortrest och inte kan hjälpa henne med skörden. Passade naturligtvis på att vandra längs stranden med hundarna. var härligt att ännu kunna sitta ute och äta pastasallad. Mia har arbetsdag och är på jobbet till åtta, de var en rejäl ansträngning för henne att ta sig dit, illamående och huvudvärk hela dagen innan och paniken tilltog ju mer klockan närmade sig. Hon ringde mig när hon väntade på bussen och hade rejäl panikångest, kräktes nästan av att vara bland andra människor på bussen. sa hela tiden att hon ville springa och gömma sig, gå hem igen medans hon grät. I två nätter nu har hon legat med ångest och skakat innan hon somnar, eftersom hon inte fått några sömntabletter så somnar hon med mig kvar i telefonen för att slippa vara rädd. förra natten ringde hon direkt efter att jag lagt på för att hon vaknade och bara skakade som fan. I natt trodde jag hon sov och tänkte lägga på men då... " nej lägg inte på ännu, jag klarar inte det". Så de blev en rätt lång natt för mig oxå och sen upp tidig för att ge sig ut på landet och plocka frukt. Nu har jag landat i soffan med en burk cola... jag kan säga att jag behövde det...

bara få vara en stund och njuta av tystnaden och lugnet....skönt...


Take care

Peter

Av Peter - 14 september 2007 01:00

Till dig Mia!

Tack för hur du kämpat med ditt humör de senaste dagarna, de underbara stunderna och kärleken och glöden du givit, Kanske en gång i framtiden kommer du få veta om och läsa den här bloggen, du skall veta att det är många som följer vårt liv och dom blir fler för varje dag som delar vår kamp och vår resa som vi började i februari.

Mia jag skriver det här för att det ger mig nånstans att göra av mina känslor och tankar, eftersom jag alltid måste vara den starke så är det här en ventil för mig. När du en gång läser detta brev kommer du få veta att jag läst och studerat mycket om självdestruktivitet, dels för att jag skall förstå mer, dels för att göra det lindrigare för mig själv, men framför allt för att kunna vara ett bättre mer förstående stöd åt dig, en liten gnutta hopp finns att nån psykolog skall hitta min blog, skriva några råd. jag hoppas oxå att självdestruktiva människor skall se att kan ha ett förhållande, ha nån som älskar dom villkorslöst, ställer upp på alla sätt, för dom kommer kunna läsa här hur vi klarar det, du var ledsen inatt och vågade inte somna. Jag väntade i telefonen tills du somnade. Mia, du har varit grymt duktig i 2 dagar och kämpat som fan, kanske har du rätt att du inte levt utan mig, de lär vi allri få veta nu...

Mia, det är dags för mig att sova så jag orkar till Fårö imorgon och kolla till huset. och du... jag älskar att ha dig i mitt liv...


Puss och Kram

från Peter

Av Peter - 14 september 2007 00:46

Vissa dagar

 är man kåtare

än andra

vissa dagar kan jag

skratta åt det

och all den här mänskliga lusten

och all brand mellan

benen

så där alldeles genomskådat

löjligt

men

vissa dagar

är man ingenting annat än

kåt

och då är det inte lätt

att få just den förståelse

som behövs

men vissa dagar

då månen står rätt

så träffar man nån som just  den där

dan är bara

kåt

och är vi inte då

vi människor

just den där dagen

två sällsynt vackra djur


Take care

Peter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards