Alla inlägg den 5 september 2007

Av Peter - 5 september 2007 17:52

Har just ätit mat med dottern som nu blivit hämtad av sin mamma.

De blev fläskarre och pommes. Min dag har varit aningen bättre än igår och jag börjar återfå kontrollen över mig själv. Efter allt jag gått igenom så har jag lärt mig hantera dagar med "återfall" av ångest. nån gång framöver skall ni få höra hela historien om mina svåra år.


Mia har sovit nästan hela dagen eftersom hon jobbat natt, känns skönt när hon jobbar under natten och slipper sina mardrömmar och jobbiga tankar.

Vi hade kontakt några gånger med mess under slutet av natten och den tidiga morgonen innan hon slutade vis sjutiden och gick hem för att sova.

Själv vaknade jag när tidningen ramlade in genom brevlådan så jag läste den och somnade om några timmar sen.

Mia hörde av sig när hon vaknade och var otålig för att hennes nya träningsmaskin inte kommit med posten, sånna små saker kan påverka en självdestruktiv människa otroligt mycket, minsta lilla sak kan sluta med snitt och blod på en arm, i magen eller nåt annat ställe. Ni tror kanske att en själdestruktiv kvinna alltid skär sig men det kan även vara kraftiga slag mot huvudet, eller en snara att dra åt runt halsen. Mia njuter av smärta och tycker ärren är vackra på sin kropp efter, tar gärna bilder på skadorna.

Att hon skadar sig innebär att hon byter sin psykiska smärta mot en fysisk som är lättare att hantera. Ikväll grälar Mia med sin pappa igen vilket är väldigt vanligt. Om jag berättade för er om hennes uppväxt och hur föräldrarna är orsak till denna sårade trasiga människa så skulle ingen tro mig. Det känns så förnedrande att sjukvården förra veckan lät Mia sitta gråtande och berätta om sin svåra uppväxt och skadorna hon orsakar sig själv, skickade hem henne med 6 st atarax och ett akutnummer att ringa om det blev kris. Dagen efter skar sig Mia i magen, ringde psyket som lovade hjälp och sen dess har dom inte hörts av på en vecka. När jag sitter här och skriver till er kära läsare så förvånas jag själv över hur väl jag lärt känna Mia sen den 1 februari då vi fick kontakt. Hur mycket jag faktiskt vet om hennes uppväxt och bakgrund... Snälla ge mig en kommentar när ni läser, vill ni att jag skall fortsätta skriva? vill ni fortsätta följa Mia och mig?

Jag älskar min lilla kvinna!


Take care

Peter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards