Alla inlägg den 27 september 2007

Av Peter - 27 september 2007 22:56

Av Peter - 27 september 2007 22:03

Lilla gubben

säger hon när hon vill vara

sådär moderligt öm

och ingen av oss

har nån karta

ibland sitter jag hela dagarna i stan

och dricker vitt vin

och lyssnar på Mendelssohn och undrar över

vem den där lilla gubben är

och jag kanske kan ana

en flinga av äkta

ömhet där


Take care

Peter

Av Peter - 27 september 2007 21:55

Det är sällan jag tittar på filmer på teve men ikväll fastnade jag i en spionfilm på viasat crime. Den hade redan börjat när jag slog på kanalen men va så jäkla spännande så jag kunde inte slita mig, ett krigsdrama om Öst mot Väst. Det låter jäkligt uttjatat de förstår jag. handlade om ambassadörens dotter som blev kidnappad och jag var bara tvungen att se hur det slutade. Mia skadar sig snart, hon är nära nu och jag känner mig mest maktlös samtidigt som... ja jag vet inte riktigt men ber till gud att det inte skall hända. det gör mig så rädd, rädd att det skall bli slutgiltigt.

Hoppas ni har det bra där på andra sidan Östersjön, nu skall jag städa för hamstern.


Take care

Peter

Av Peter - 27 september 2007 19:52

Var så jäkla sugen på fyllda baugetter ikväll, strimlade biff och och bakade lite baugetter. Bestämde mig för hackad lök, och tomater med vinegrätt dressing. strimlade färsk gurka och valde gröna oliver. Fyllde mina baugetter med det och överst blev det hackad persilja. Iskall cola att dricka till blev det oxå. Tänkte äta dom nu framför teven nu. Hörs senare.


Take care

Peter

Av Peter - 27 september 2007 18:24

Av Peter - 27 september 2007 18:05

Tänk att alla ringer eller messar mig idag och har problem av alla de slag, ja det är synd om mänskligheten denna torsdag i slutet av september i herrens år 2007. Jag har varit och klippt mig, fikat hos mamma och pappa samt tagit en härlig cykeltur i höstsolen. Mia är rastlös stressad och uttråkad på alla sätt, det är värre än vanligt hemma hos henne, hon undviker sin pappa och går undan för att slippa hans fyllor och humör. Jag försöker trösta henne och finnas där, jag har på nåt sätt fått lättre att hantera motgångar och faktiskt njuter jag av livet trots min jävliga dag i går. Mia har nog kännt att jag varit lite frånvarande några dagar, och det har jag nog också. Jag har behövt lite lugn oh ro, tänka lite på mig själv och det hr gjort stor nytta för mig själv. För Mia finns jag och det vill jag, men alla andra som försökt lägga sina problem på mig har jag faktiskt undvikit för jag haar nog med mitt eget. Jag kan inte vara den som alltid ställer upp och finns för alla andra.


Ja jag är nöjd med torsdagen, en härlig dag här i Visby, känns så skönt att bara njuta av livet och vad det har att ge... så kära läsare, gå ut där och ta för er, carpe diem...


Take care

Peter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards