Alla inlägg den 12 september 2007

Av Peter - 12 september 2007 21:02

Mia flyttade ifrån sin sambo i mars, efter tre och ett halvt år av lögner, svek och misshandel, både fysiskt och psykiskt. De var jag som såg till att hon kom därifrån, gjorde det för att jag blev chockad över hur hon bara kröp ihop, satt rädd och tittade på klockan när han slutade jobbet, gick och la sig dom tider han bestämde på kvällen. Vår kontakt som började i februari blev snabbt 12-15 timmar per dygn och hon gick massor med promenader för att kunna prata med mig, sov med mobilen under kudden för att han inte skulle läsa mina mess, raderade datorn helt varje dag innan han kom från jobbet, ringde sin mamma dom tiderna när han inte märkte att hon gjorde det, Han upptäckte tillslut vår kontakt. Mia förklarade att hon pratade med ett medium dvs mig för att hon mådde så dåligt. Han hatade vår kontakt mer och mer eftersom jag började bygga upp Mias styrka sakta men säkert för att hjälpa henne därifrån, han såg ju hur hon allt mer ställde sig upp och stod på sig. I mars var hon stark nog att ringa sin pappa, berätta allt för dom visste inget om hur det var. Mias pappa och bror hämtade henne och hennes djur så hon kom därifrån. Hennes fd sambo var psykopat och mytoman och har utnyttjat henne på alla sätt...

Pga att hon fick betala hyror och annat, tex mobilabbonemang som hon skrivit under, internetlån hon tvingats ta under hot så har kontakten inte brutits för att han inte betalat det han är skyldig. Hon har inte vågat berätta för sin pappa om pengarna hon inte fått utan givit honom det som han lånat ut under hennes tid med sambon, därför har hon själv varit utan pengar länge och har inte ens råd med 70 kr i veckan för hjälp på psyk.

Vecka efter vecka har sambon sagt att han satt in alla dessa tusentals kronor på hennes konto och  hon har gråtit och tittat på det tomma kontot varje gång. jag har försökt att förklara att det bara varit lögner om skickade pengar och ikväll tillslut har hon erkännt för sig själv att tre och ett halvt år varit en enda stor lögn och att dessa pengar som inte finns några papper på aldrig kommer. Pga allt de här har de varit nära att hon skadar sig ikväll men hitills har det gått bra.


Take care

Peter

Av Peter - 12 september 2007 19:21

När jag mötte dig

kom en dröm till mig

och jag drömde att jag sjöng en vacker sång

försökte minnas den, när jag vakna sen

men jag glömde bort en bit av bitens gång

jag kom ihåg de där om kärlek, och jag skrev ner de där om fred

men jag glömde att jag drömde nåt om regn

för solen sken och vem vill minnas regn...


Allt i allas liv, är ju relativt

och man får räkna med att ingenting består

och när du flytt din kos, så kom en tröstens blues

om att försöka önska, älska det man får

jag önskar skratt och sol och hälsa

och att allting jag rör blir guld

och jag önskar att jag önskade mig regn

lycklig den som bara önskar regn


så när jag tror jag äger lyckan

så kanske lyckan äger mej

och jag önskar att jag önskade mej regn

jag är en enkel typ som nöjer mej med regn


Take care

Peter

















Av Peter - 12 september 2007 16:54

Berg och dalbana...

Kom ett mess från Mia i morse där hon skrev: Har ingen bra, undvik mej.

i går kväll berättade hon att hon pratat med sin syster som är lika gammal som jag. Hon har oxå kraftiga humörsvängningar. Hon berättade för Mia att hon lärt sig att säga "jag har ingen bra dag, undvik mig" för att undvika konflikter med sin sambo och andra människor. Jag tycker det är jättebra och hoppas det kommer att funka, det är roligt att ni börjar bli så många som är återkommande läsare och följer det jag skriver. Mia är låg som fan idag men vissar mig massor av kärlek, ger mig så mycket trots att hon är så nere. Vi pratade i telefon innan vi somnade i natt och de var skönt att höra hur mycket jag och mitt stöd betyder för henne, hur mycket hon tycker om mig. Vi pratade oxå mycket om hennes rädsla för att berätta för sina föräldrar om mig som är 15 år äldre, de lär bli ett mindre världskrig och risken finns att hennes pappa kastar ut henne vilket har hänt så hon fått gå till sitt jobb och sova när hon slagit med sin fulla pappa. Den här dagen känns lugnare än igår, Jag har just ätit mat med min dotter som är här bara över dagen idag. Jag mår bra och känner mig tillfreds med tillvaron. Lugnet och styrkan växer i mig för varje dag och jag börjar jobba medialt igen


Din längtan...


Du tror att jag kan

besvara din längtan

och så är du hela tiden

desperat för att din längtan

inte blir besvarad

du bär med dig något

från din barnhage

nån har torterat dej

nån har inte låtit dej få

vad du hade rätt till

nån har konsekvent

och slött sadistiskt

förvägrat dig rätten till

kärlek

och nu ska jag

fylla det alltid

nedstörtande hålet

och jag kan inte

hur väl jag än ser det

hur noggrant jag än försöker

tillfredställa din hunger

och du blir besviken

och kan inte ta dig samman

och skäller på mig


Take care

Peter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards