Alla inlägg under oktober 2007

Av Peter - 31 oktober 2007 21:39

Ja då slutar mitt bloggande för dagen, har inget mer att tillföra för dagen. Ja egentligen har jag väl massor att säga er men det får vara tills imorgon.

Kära publicum, meine damen und herren, ladys and gentlemen, mina damer  och herrar. Önskar eder alla en synnerligen god natt.


M.v.h

Regisören

Av Peter - 31 oktober 2007 21:35

Ja sen då låg vi bara där och skrattade...


Take care

Peter

Av Peter - 31 oktober 2007 21:25

Ja det kallas så

ett vackert krig kallas det

Jag kan rota fram en hel hög med

bättre benämningar

finns det vackra krig?

och är det i så fall....

nä, jag vet inte

men det där vackra kriget

drabbar oss alla

Kärleken kalla för ett vackert krig

är en kyss då en handgranat

och en påsättning en atombomb

Kriget är väl det som ibland bryter ut

när allt övergått till äktenskap

och särskilt vackert är det sällan då


Take care

Peter

Av Peter - 31 oktober 2007 18:42

Vill bara visa en bild på sillskutan Olga efter ombyggnaden till Sändarfaryget Ms Bonjour i Radio Nords tjänst. Svergies första radiopirat...


Take care

Peter

Av Peter - 31 oktober 2007 18:20

Beach Boys ljuder ur stereon på raspig härlig vinyl...

Fan va de e mycket mer själ och känsla i en vinylplatta än i en cd skiva.

Skulle jag lyssna på samma låt från en cd så skulle den inte alls vara så bra som när det raspar och lever. Det skall knastra lite i bakgrunden. Tex en Black Sabbath eller Deep Purple platta måste avnjutas på en vinyl, lagom tempererad och nån fin årgång ala 70 tal...


Take care

Peter

Av Peter - 31 oktober 2007 17:26

Nu har vi ätit vår gryta som dottern älskade och vill äta fler gånger. Roligt när hon tycker så mycket om det jag lagar. Jag skall ta mej an disken snart och hundarna måste ut en sväng innan dottern skall i säng sen vid halv åtta. Det blev ju en riktigt bra dag det här. Jag hoppas kunna sitta och skriva lite ikväll när hon somnat. Är ju så trött själv på kvällarna så jag somnar i soffan. Men några rader skall det nog kunna bli här från Visby.


Take care

Peter

Av Peter - 31 oktober 2007 14:12

Oj vicket brandtal det blev i förra inlägget.

När jag läser det så ser jag att jag har en del åsikter

men eftersom jag står för dom så tycker jag det är

helt okej. Kanske inte borde vädra dom här i bloggen

med det ger jag fan i. Det är mycket jag ger fan i och

har åsikter om. Så denna bloggen påverkar nog

på många sätt och väcker känslor hos läsarna.

Jag är öppen för diskutioner med den som känner för att

kölhala mej.


Take care

Peter

Av Peter - 31 oktober 2007 14:05

Har handlat skivspill av fläskarre som skall strimlas och bli en köttgryta.

Funderar på om det skall vara potatis eller jasminris till grytan. Det lutar åt potatis just nu. Riktig vispgrädde skall det vara i grytan och inga "fusk" produkter. Köttet skall brynas i riktigt smör och inget annat. Jag gillar inte sånna där lättprodukter och alternativgrejer som förstör smaken.

Mat skall lagas med äkta råvaror och inget annat. Sen får viktväktare, miljöpartister och annat sånt folk tycka vad dom vill.

Min enda fördom är att jag inte har några fördomar.


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards