Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Peter - 4 oktober 2007 23:46

Sängen är så mjuk, varm och skön...

dagens bästa stund är när man krupit ner

 ja och den jobbigaste är att kliva upp på morgonen

Undrar hur det kommer sig att sängen alltid

är som skönast när man måste kliva upp

på morgonen...

Detta måste väl ändå vara ett globalt problem

I mitt sovrum är det då ett problem

i alla fall


Take care

Peter


Av Peter - 4 oktober 2007 22:40

Nattis

från Peter

Av Peter - 4 oktober 2007 20:27

Jag har gjort många tavlor, ofta och många...

Men om jag kunde måla så skulle jag måla en stor jävla tavla, en delfin?

jo definitivt skulle jag måla en delfin på den där tavlan. delfinen skulle jag måla enbart för att för att jag var på det humöret den dagen.

för att jag just den dagen kände för att måla just delfiner. och jävlar va jag skulle måla delfiner då mina vänner, och jävlar va stor den där tavlan skulle bli. jag skulle aldrig hänga upp den nånstans, dels för att den skulle vara för stor men mest för att enda orsaken till delfintavlan skulle vara just målandet... sen kunde resten vara...

Ja jävlar mina vänner, vicken tavla det skulle bli...


Take care

Peter

Av Peter - 4 oktober 2007 19:52

När vi byggde om huset hittade vi en gammal bok och ett ark papper uppe vid skorstenen. Det var en kassabok från 1800 talet och pappersarket var från samma tid, någon hade lämnat ett 150 år gammalt spår till oss, givit oss en länk till den tiden och dom som levde i huset då. Någon hade skrivit ett brev på det där papperet, ett brev till sina föräldrar. handstilen var otroligt vacker och flickan som skrivit var fattig, hade fått jobb i staden och skrev hem till föräldrarna om hur hon hade det och vad hon gjorde. Jag kunde nästan se henne vandra där ute på gården och jobba. Kunde känna hennes känslor och tankar. Sorgen i hjärtat och längtan till föräldrarna. Eftersom jag är ett medium så sökte jag henne många gånger i huset men jag hittade henne aldrig, jag antar att hon kom över lyckligt till andra sidan. Jag undrar vad som hände Elin efter att hon skrivit det där brevet till föräldrarna.


Take care

Peter

Av Peter - 4 oktober 2007 18:07

Är en mysig stund på kvällen som vi har framför teven jag och dottern.

Hon kan varva ner lite efter dagen och jag får en stund efter matlagningen. Är ju nästan dags för henne sen efter klockan sju när programmet är slut. Då får jag tid att ta hand om hemmet efter att vi läst nattsagor. Visst är det väl underbart att ha barn, och 7 år är en härlig ålder. Jag är en lycklig man, lyckligt lottad som har en dotter på sju år som älskar sin pappa. Vad vore livet utan barnen, barnen är vårt liv och vår mening med livet. I kväll skall jag läsa om Pelle svanslös innan hon somnar, lite nostalgiskt att läsa böckerna som min pappa läste för mig.


Take care

Peter

Av Peter - 4 oktober 2007 17:55

Precis när snön är på väg att ge upp

då är du där som en liten knopp

du solar dig och dricker av

vårens regn

när värmen kommer får du plötsligt liv

du spricker av glädje

knoppen spricker upp och blir

grön

 månaderna går och du

växer

från att ha ´varit en liten knopp

så blir du ett vackert blad på björken

hela sommaren glädjer du mig med din

grönska och jag följer din förändring

när färgen mörknar

tillsammans

möter vi hösten där hemma på

ön

jag ser dig bli gul, trött och gammal

och med ålderns rätt tar du

farväl och börjar din resa mot

marken

innan snön kommer ser jag dig en sista gång

där under

trädet

och jag vet att när snön ger sig har en ny knopp

övertagit din

gren


Take care

Peter

Av Peter - 4 oktober 2007 17:39

Dom har ringt från äldreboendet i Nyköping.

Faster L har fått ännu en stroke. Hon är inte kontaktbar längre och vi väntar på slutet nu om några timmar. Dom frågade om dom fick ringa i natt om det blev nån förändring. 93 år blir hon, vid 93 års ålder får hon sluta sitt liv... snart är det bara ett av farfars syskon kvar. Tänk, det känns så sorgligt men samtidigt så skönt att hon får sluta. Kommer bli så tomt efter henne.

jag går nu bara och väntar på att pappa skall ringa och säga att hon är borta. Det är livets gång..........


Take care

Peter

Av Peter - 4 oktober 2007 16:36

Kanelbullens dag...

Hm, av alla påfund...

Nä men det är nog trevligt, erkänner villigt att jag köpte 5 st kanelbullar idag. Man måste ju följa trenderna. Tror ni att denna dag snart blir en helgdag? Ofta så är det ju på grund av händelser i bibeln som det är helgdag. Kan ni oxå se de framför er?

Tänk er hur Jesus står där under olivträden, tar kanelbullen och bryter den... tänk er sedan hur han ger den åt lärjungarna och säger "tag och ät, ty detta är min kropp" Sedan öpnnar han kylboxen, tar fram en tetrapack med mellanmjölk, öppnar den och säger, "tag och drick, ty detta är mitt blod"...

Nja? kanske var det inte riktigt så här, fast ändå...

Ja kanske...

Och om det nu är så här så måste ju bibeln rättas till och kanelbullensdag blir då självklart en helgdag...


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards