Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Peter - 10 oktober 2007 22:26

Sov så gott allesammans

för det tänker jag göra nu.


Nattis från

Peter

Av Peter - 10 oktober 2007 20:39

Här mina vänner, här vandrade jag runt med hundarna på dagens promenad


Take care

Peter

Av Peter - 10 oktober 2007 20:21

Han gick ner sig i sjön strax efter nyår och man

draggade i dagar

Det finns dom som säger att det var plannerat

andra pratar inte om det alls utan bara

tiger

Jag har även hört ryckten om att han skulle fått hjälp

att hamna där under isen

man draggade i dagar

men han var bara borta

uppslukad och försvunnen

någon pratade om olycklig kärlek

en annan svor över för tunn is

släkten sa inget alls för släkt

det hade han inte någon

Och det var nog knappast nån annan som saknade

honom heller

Kanske var det bara en olycka där ute på isen

antagligen var det bara en olycka som

folk förstorade upp till nåt annat


men kvar i sjön blev han...


Take care

Peter

Av Peter - 10 oktober 2007 20:14

Jag skall ha en sång

det är vad jag skall ha när jag blir stor

jag skall minnas hela texten

kunna den utantill

ackorden skall vara så där självklara

dom skall sitta helt naturligt

i vänsterhanden


En sång skall jag ha

den skall skrivas precis då

just den sekunden skall den födas

och jag skall veta direkt att det är den rätta

dom där orden som alltid brukar saknas eller bli över

ja och naturligtvis alla dom där orden man inte kommer på

Alla dessa ord skall jag väva in i texten

refrängen kommer jag antagligen att ge fan i för att inte skapa

tristess


När jag blir stor skall jag ha en sång...


Take care

Peter

Av Peter - 10 oktober 2007 17:36

Dags att lämna dottern till sin mamma och sen skall jag hjälpa faderskapet med hans teve innan jag beger mig ut på en tur med hundarna. Vi har ätit mat och städat för hamstern nu. Mias vän åker hem ikväll så jag hoppas vi kan prata en stund sen. Hon verkar trött efter dom här dagarna, är ju inte van att ha sällskap så länge. Själv är jag på bättre humör igen nu mot kvällen.

vaknade väl bara på fel sida antar jag.

Återkommer med nåt inlägg senare


Take care

Peter

Av Peter - 10 oktober 2007 16:28

Hon satt kvar över mej en stund

andades ut och såg mej i ögonen

ett leende spred sej över henne läppar

hon reste sej sakta

och jag hörde badrumsdörren slå igen

bakom henne

jag steg upp och satte fönstret på glänt

sjönk åter ner i sängen med ben av gele

hon la sej tillrätta på min axel och sa

nu sover vi älskling...


Take care

Peter

Av Peter - 10 oktober 2007 15:41

Av Peter - 10 oktober 2007 15:31

Börjar närma sig nu.

maten är nästan klar och dottern springer och smakar på gräddsåsen hela tiden. Det är en fin stund på dagen att sätta sig ner och äta tillsammans. Hinna prata med varandra och koppla bort resten av världen ett tag. Tänk va ett barn kan fråga många gånger när det är klart medans man står vid spisen. Är jäkligt hungrig själv så jag är nog lite otålig jag oxå.


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards