Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Peter - 5 oktober 2007 23:04

Nattis

från Peter

Av Peter - 5 oktober 2007 21:47

Var rädd om sånna ord säger du

dom blir så lätt slitna

sånna ord är stora fortsätter du

viktiga

betydande

men om du slösar med dom så förlorar

dom sitt värde och sin betydelse

sen undrar du om jag förstår vad du menar...

Jag svara dig att jag förstår

att du har rätt...

men jag är en hopplös romantiker älsklingen


Take care

Peter

Av Peter - 5 oktober 2007 19:56

Nu e de bäddat, diskat , har dammsugit och rastat hundarna.

Man måste ju passa på medans sjuåringen är på sitt första bad i vedeldad tunna, de kallar jag barnkalas. Mias bästa och enda vän flyttar till Åland nästa vecka, hennes pappa är stupfull ikväll och hon mådde dåligt redan innan. tyvärr har jag inte orkat vaara till nån större hjälp. Har haft fullt upp med min dotter, bioreklamen samt sköta om hemmet. Som tur är har hon insett att jag har ett liv och saker att göra på dagarna, vet inte men kanske hjälpte det att jag sa ifrån och drog mig undan i flera dagar. Men jag tycker verkligen synd om henne att sitta där med sin "familj" ikväll. de sämsta som kunde hända var faktiskt att hennes vän flyttar. Hon har varit ett stort stöd för Mia och den enda som orkat stanna kvar och som förstår henne, så det är verkligen illa. snart är det dags för mig att hämta hem dottern från festen. Sen är det dom vanliga kvällssysslorna, ni vet tandborstning go natt sagor och sånt där. Jag skriver några rader till senare ikväll. Hoppas ni har en bra fredagskväll.


Take care

Peter

Av Peter - 5 oktober 2007 16:48

Den e gul med svarta bokstäver

Det står "Endast personal" på den.

Va sjutton är det dom har där inne som är så hemligt

måste ju vara nåt spännande

vad tror ni det är som vi inte får se?

Endast personal....

undrar om man får gå igenom nån sorts invigning när man blir anställd

och avlägga tystnadsplikt för att få veta vad som finns bakom den där dörren, Det lär väl knappast bara vara ett personalrum där bakom

Om jag skulle smita inför den där dörren och bara finna ett fikarum så skulle jag ju bli ytterst besviken...

Endast personal...

Nåja, dom får väl ha sitt "Endast personal" för sig själva ett tag till...


Take care

Peter

Av Peter - 5 oktober 2007 16:05

Baren stänger

och alla går hem

hon också

och så svart det är

och så tyst

och havet häver sej

urvattnat

och melodiradion försöker

överrösta natten

och det är ingen tvekan om

att jag sitter här

alldeles själv

Jag längtar efter varm hud

din hud

din kropp

din doft

din

hemlighet

och hela den här natten

måste jag hålla ut

tills morgonen kommer

Då ska jag gå in till stan

köpa en låda vin

och bara sitta här sen vid det här

bordet

och skriva brev av kärlek

till dej


Take care

Peter

Av Peter - 5 oktober 2007 10:55

Har delat ut alla program till bion och nu ligger jag i min soffa. Sov dåligt i natt och var uppe tidigt så jag tänkte vila en stund innan dottern skall hämtas i skolan.


Lyssnar på Radio Gotland och har tagit fram en bok av Liza Marklund, Paradiset heter den och jag har läst den förut mrn den var så bra så jag läser den igen. Älskar hennes historier om Annicka Bengtsson, journalisten på Kvällsposten. Vi höres senare.


Take care

Peter

Av Peter - 5 oktober 2007 08:54

Då va dottern i skolan och jag skall åka runt till 12 daghem och skolor och dela ut bioprogrammen för hösten. Har varit en lugn stressfri morgon här i Visby och jag mår lite bättre igen. Känner mig lite starkare och mer positiv.

Tror det går åt rätt håll nu, Var nog bra att jag började tänka lite mer på mig själv igen och vårda min kropp och även själen. Jag hoppas ni har haft en bra natt runt om i Svea rike. Jag antar ju att dom flesta av er bor på andra sidan Östersjön här ifrån sett. Skall ta en sväng med hundarna ute vid galgen innan jag sätter fart. Nu har vi helgen framför oss och några dagar för återhämtning. Min dotter skall på bubbelbads party hos en klasskompis ikväll, det ser hon verkligen fram emot. Hennes pappa får väl lägga sig i badkaret med en mugg kaffe under tiden. Jaha mina vänner, då lämnar jag er här ett tag så hörs vi senare. Tills dess


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards