Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Peter - 12 oktober 2007 23:14

Är det en fotbollshulligan månne...

Av Peter - 12 oktober 2007 23:04

Nattis

Peter

Av Peter - 12 oktober 2007 18:55

Vinden ligger på rakt in i burspråket ikväll och det är kallt i lägenheten.

Har bäddat ner mig i soffan med ett täcke och en varm kofta. Vinden tjuter och regnet piskar mot rutorna. Mysigt att bädda ner sig och tända stearinljus då. Det blir alltid kyligt i lägenheten sånna här dagar när man bor så nära havet, jag väntar på att ta maten ur ugnen så det blir sen middag här.

Helt klart mat framför teven ikväll.


Take care

Peter

Av Peter - 12 oktober 2007 18:17

Det finns rosor i oktober...

iaf på bild...

Av Peter - 12 oktober 2007 18:05

har haft en trelig eftermiddag med lillebror.

Spelat gitarr, skrattat och sjungit.

Sen tog vi en tur till stormarknaden och handlade. Roligt att umgås med sin bro en dag så här, blir mest att man pratar i telefon annars trots att vi bor i samma del av stan. Jag har även varit ute och trotsat vädrets makter. Studerat hur havet dränker stranden och allt som kommer  i dess väg med jättevågor. Det här är den första riktiga höststormen som drabbar ön i år. Men visst är det härligt på nåt sätt. finns nåt där i stormen som tilltalar mej. Tror det är kraften och det okontrollerbara som känns spännande. Man känner sig så liten och sårbar samtidigt som man kan stå säkert på avstånd och njuta.


Take care

Peter

Av Peter - 12 oktober 2007 17:52

Fan heller!


Kom med mig...

Vi drar till Paris

letar upp nån butik som ser lämplig ut

Köper alldelles för dyrt rödvin och nån baugette

sen vandrar vi ner till vattnet

sätter oss under nån av broarna och dricker det där

vinet

direkt ur flaskan

baugetten bryter vi sönder och ger till änderna

Hela dagen kan vi bara ligga där och skråla Bob Dylan låtar

och låtsas att vi äger världen

eller att världen äger oss

men Dylan texter måste det vara...


Take care

Peter

Av Peter - 12 oktober 2007 17:35

Alla kan inte gilla samma saker

Jag försöker inte leka poet...

Men kvasintellektuell?

hm...

Om du nu inte gillar det jag skriver så behöver du ju inte komma tillbaka.

Och romantisk smörja?

Jag skriver mina tankar och känslor här, den som vill får läsa, den som vill får återkomma. Vet inte om jag skall skratta eller gråta...

blir mest irriterad faktiskt. Jag har aldrig utgett mig för att vara författare eller poet. Men visst, jag håller med om att jag skriver konstiga saker ibland, inte meningen att man skall förstå allt man läser.

Och angående mina bilder från ön så lägger jag in dom för att jag tycker dom är vackra och vill dela med mig till andra som kanske oxå tycker det är vackert. Var tvungen att bara skriva av mig efter att ha läst kritiken.

Tänker inte publicera din kommentar, av ren vänlighet så gör jag inte det.


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards