Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Peter - 6 oktober 2007 23:02

Sov så gott

Peter

Av Peter - 6 oktober 2007 22:41

Det är så vackert

det gungar och

sjunger

Det lixom porlar fram

kittlar en aning och det

berör

det kan ge rysningar

frostskador i bröstet

få en att rodna

svettas

gråta och

skratta

Det kan ge mej en stark hemlängtan

Det svenska språket

just det

det svenska språket

Och av alla dessa ord är det vackraste

Kvinna...


Take care

Peter

Av Peter - 6 oktober 2007 22:06

Kramiz

från Peter

Av Peter - 6 oktober 2007 21:50

Dottern sover nu och jag har lite tid för mig själv, kaffe, teve och morgontidningen som jag inte hunnit läsa ännu. Hundarna snarkar, hamstern är jättepigg och min lilla flicka kramar sitt gosedjur. Så nu har jag min egen stund på dagen. Lite svårt bara att njuta av den när man så lätt somnar efter dagens sysslor.Ni som är föräldrar vet ju vad jag menar. Hade jag varit lite piggare skulle jag ha satt mig med gitarren och skrivit nåt men de får nog vara tills jag är lite mer vaken. Tack gud för att du uppfann kaffet, om det nu var du...

Nä nu blir det Viasat crime en stund.


Take care

Peter

Av Peter - 6 oktober 2007 21:41

Jag såg mej själv ligga där i sängen

som om jag stod brevid sängen och studerade mig själv

såg ut att sova så gott

jag såg lugn och trygg ut

ett leende på läpparna

 som om jag drömde nåt riktigt fint

Jag undrar så vad det betyder...

För en gång såg jag mej själv när jag var

riktigt sjuk och nära att lämna in

den gången såg jag hur jag låg där i sängen

och kämpade

Jag såg rent bedrövlig ut

Men vad betyder det denna gång...

Varför såg jag och vad borde jag förstå av det

Det är alltid lätt som medium att tyda och läsa

andra människor men när det kommer till en själv

är det alltid svårt, lite obehagligt och konstigt

Kanske måste jag låta det smälta in.......


Take care

Peter

Av Peter - 6 oktober 2007 20:18

Äntligen går Mia och träffar en kompis och ser på film, känns så jäkla skönt. Jag skall lägga min dotter nu om jag kan slita henne från hamstern. Tänkte lägga mig i tevesoffan sen och hoppas hitta nån bra deckare innan sängdags. Va gör ni andra i kväll? Har ni en trevlig lördag? Berätta gärna med en kommentar. Tack för att ni säger er mening i min omröstning, det är verkligen roligt att se. Tänkte skriva nåt litet inlägg sen när dottern sover så vi hörs då.


Take care

Peter

Av Peter - 6 oktober 2007 17:53

Hm...

va har gud att göra med min mat, jag bad ju inte ens en bordsbön, och inte var det kanelbullar brutna av jesus som vi åt utan hederlig köttfärssås.

Nej men vad jag väl ville komma till innan jag trasslade till det pga fel rubrik...

Eeh... de här blir visst bara värre och värre

Jo till saken: Ja gud en sån god middag vi har ätit...


Take care

 Peter

Av Peter - 6 oktober 2007 16:55

Påminner er om min omröstning "hjälp från publiken". Läs gärna lite bakåt i bloggen under september månad och kom med en åsikt eller kommentar.

Tack på förhand.

Här blir det pasta och köttfärssås i kväll.


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards