Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Peter - 7 oktober 2007 22:51

Ha en god natt och sov så gott

Kramiz

från Peter

Av Peter - 7 oktober 2007 22:48

Några vackra ord som säger mycket så här på kvällen.

Tyckte om det jag läste.


Take care

Peter

Av Peter - 7 oktober 2007 20:51

Take care

Peter

Av Peter - 7 oktober 2007 20:33

jag skall måla om bilen

jo...

jag skall måla, med en stor begagnad pensel

skall jag stryka på den där irriterande färgen

som en lapande katts tunga skall jag smeta ut

nått illaluktande uppseendeväckande över huven

och stå där och hoppas att lukten försvinner när det torkar

skall måla den riktigt röd, har alltid velat haft en röd bil

framför allt inte i den här nyansen har jag haft någon

Sen står jag där och betraktar huven och funderar på om det verkligen är

snyggt

bestämmer mej för att det får duga

tar ett djupt andetag och fortsätter smeta ut

det där illaluktande röda över plåten

Sen sitter jag där med en burk cola och betraktar mitt

verk och tänker

Nä de kanske inte vart så lyckat


Take care

Peter



Av Peter - 7 oktober 2007 20:28

...varför inte frågar jag?

vad är det som inte funkar?

solfan lyser på himlahelvetet!!!

skriker jag och fortsätter...

kan vi inte njuta av det och ta resten sen???

Måste du vara så jävla präktig och pedantisk!!!

den här dagen är ämnad för just detta och inte

varken disk, tvätt och framför allt inte datorn

vad som helst men inte datorn

lägg dig bara ner och sug på mina fingrar

ta mej bara med...


Take care

Peter

Av Peter - 7 oktober 2007 20:13

Köpte nya hörlurar till datorn i dag och lyssnar på "Bängen trålar" med Nationalteatern, deras sista turne med Totta Näslund, så jäkla underbar spelning från Trädgårn i Göteborg. Jag har lämnat dottern till sin mamma och sitter nu här med min kaffemugg och bara har det bra. behövde verkligen få sitta ner och vila nu. Har varit rett hektiskt i helgen och jag är faktiskt lite trött i kväll. Får nog bli sängen rätt tidigt sen och ta några kapitel i Liza Marklunds bok, är så spännande nu så jag kan aldrig lägga boken ifrån mig när jag börjar läsa. Hur har eran helg varit? har ni haft det bra och är laddade inför veckan...

jag har en del mediala jobb framför mig under veckan och det ser jag verkligen fram emot, några riktigt intressanta saker.

även lite svåra saker som kan bli jobbigt att ta för vissa människor men så är det ju. Man får gå lite fint fram för att inte såra eller chocka nån allt för mycket. det är ofta omskakande när man får veta vem som dröjer sig kvar i ens boning och anledningen till varför det är så. jag måste alltid tänka mig för noga vad jag säger. det kan bli så fel annars, jag är ju där för att hjälpa och få saker att bli bättre även om det till en början kan uppfattas som tvärtom.


Take care

Peter

Av Peter - 7 oktober 2007 16:49

Vi har varit på en härlig utflyckt och nu sitter vi här och njuter av pizza från kvarterskrogen. Dottern skall till sin mamma ikväll så det kommer kännas tomt för vi har haft så mysigt tillsammans. Har hunnit städa och fixa här i morse så jag kan bara sätta mig ner och vila hela kvällen. Ännu en vecka är över och kvällarna blir mörkare. Men i min själ är det ljust och varmt. Känner mig tillfreds med livet.


Take care

Peter

Av Peter - 7 oktober 2007 13:51

Det är så kul att få massa beröm från er läsare, sista dagarna har jag fått så mycket positiva kommentarer, det inspirerar att skriva. Vet ni att det finns dom som läser HELA bloggen från början till slut, helt otroligt. Jag har påminnt er lite om min omröstnming "hjälp från publiken" och det är flera som svarat där sen dess. Tack för att ni är så positiva till mitt skrivande!


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards