Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Peter - 1 oktober 2007 21:37

Dagen är avslutad och jag ägnar mig åt kriminalserier på teve. tröttnar visst aldrig på sånna. Det är en skön avkoppling på kvällen innan man skall sova, risken är att man aldrig kommer i säng när det finns en speciell kanal som bara visar sånna serier och filmer hela tiden. Bäst gillar jag brittiska deckare, dom har nåt speciellt och är ofta jäkligt spännande. Historiska deckare är oxå jäkligt kul, tex sånt som utspelar sig på 1700 talet. jag har varit ute med hundarna för kvällen och krupit ner i soffan nu. Har rejäl huvudvärk och behöver vila lite. Brorsans sambo fyller år imorgon så det blir fika där vid tre tiden, annars skall jag ägna dagen åt städning här hemma.

Nu säger jag tack och gonatt så hörs vi imorgon.


Nattis

Peter

Av Peter - 1 oktober 2007 19:36

91 år är hon, hon har alltid varit min pappas extramamma, min bror och jag har alltid kallat henne faster även om det är pappas faster. Pappa hälsar på henne på hemmet minst en gång i månaden i Nyköping där hon bor, varje gång han är över på fastlandet. Faster L har inga egna barn och pappa var som barn i huset hos dom när han var liten och så har det förblivit. Faster L har inget värdigt liv längre och borde få sluta. Såg i pappas ögon när sköterskan på hemmet ringde, såg hur hårt det tar honom. Han älskar verkligen faster L som sin mamma. Hon har alltid varit helt underbar mot mig och min bror oxå.

Skickar dig en tanke ikväll faster L.

Kram från

Peter

Av Peter - 1 oktober 2007 18:30

Har varit på föräldrar samtal i skolan idag...

Blev så jäkla stolt över min dotters 29 först dagar i skolan

och vad lärarna sa om henne. Önskar att jag varit i närheten

av det själv när jag en gång gick i skolan. Så kära vänner, res på er och låt oss ropa i kör att "Vi är stolta föräldrar!!! våra barn är så bra!" Ge era barn beröm så dom växer.

Ja suck vicken underbar liten dotter jag har.....................


Take care

Peter

Av Peter - 1 oktober 2007 18:27

Ja vad kan finnas inför porten...


Take care

Peter

Nej

Av Peter - 1 oktober 2007 18:17

Nej

jag är inte deprimerad idag

och försök inte göra om mej

så att det skaa passa

dina intressen

Nej

jag är inte tacksam idag

så du får gå nån annanstans och hämta din dagliga

dos

Nej

jag är inte gripbar idag och dina

underliga älskvärdheter

vad är dom

om inte nånting annat än din egen väg

ner

Nej


Take care

Peter

Av Peter - 1 oktober 2007 17:53

Hunden...

sträcker på sig

gäspar och somnar om

hon ser ut att må så bra i den där mjuka

korgen

Hunden älskar att åka bil

och älskar att springa på stranden och bad

sen är det bråttom hem för att kolla

vad som ligger i matskålen

Hundarna somnar tätt tillsammans på golvet i

sovrummet

Hundarna vaknar ibland och kollar

att jg ligger kvar i sängen.

Dom skäller när tidningen kommer på morgonen

Går ut och kollar matskålarna som förståss

är tomma så dags på morgonen

Hundarna somnar om en timme tills jag vaknar


Take care

Peter

Av Peter - 1 oktober 2007 17:44

Vi har idag samlats här för att... äsch...


Har varit lite slö här på bloggen i flera dagar, det beror på att jag haft så mycket omkring mig hela tiden men nu känns det lite lugnare och jag slog mig ner här med en mugg kaffe. Jg hoppas ni haft det bra och att ni fortsätter besöka mig här. Mia är inte glad att jaag haar så mycket att gör och inte hinner prata i telefonen hela tiden, jag har nästan kännt mig jagad och dragit mig undan från henne. I kväll har jag pratat med henne om det och jag hoppas det blir bättre nu. Inte bra för nån av oss om hon är helt beroende av mig.

Min gud va gott de va med kaffe nu! underbart...

Har så mycket jg vill skriva om och det lär komma i inläggen framöver, inte så mycket problem men en hel del tankar och funderingar om det mesta här i världen. Dom flesta har antagligen märkt att jag är en tänkare och betraktare. Är i alla fall skönt att vara tillbaka här hos er igen.


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards