Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av Peter - 8 oktober 2007 23:01

Dröm vackert...


Kram från

Peter

Av Peter - 8 oktober 2007 22:20

Ni mina

 innersta tankar

kom så åker vi

till havet nånstans i nåt land

där folk förstår sej på

sånna som vi som har en ständig

uppgörelse med Gud

och som kan vänta

och som absolut inte

tänker ta livet av sej

Och vi bor i ett hus

vid det där havet

och vi behöver inte så mycket mer

än en enda förbluffande mening

från en annan människa om dagen

och en galen kväll på bykrogen

en gång i veckan

och en kvinna som kommer

och säger

vad vill du göra idag?


Take care

Peter

Av Peter - 8 oktober 2007 21:28

Hon saknar mej mycket i kväll, för ovanlihetens skull umgås hon med en vän men hon messar hela tiden. Känns rätt skönt att vara saknad, man känner sig ju mer värdesatt då och jag behöver nog det. men visst jag saknar ju och längtar efter henne oxå. jag har avslutat dagens sysslor och lagt mej i tevesoffan med en mugg kaffe, myser och tittar på ovädret utför fönstret. Verkar som vi får storm över ön i natt.


Take care

Peter

Av Peter - 8 oktober 2007 20:41

Kumme gingo vör te sängs

u kläde av oss ora kleider

de aina baine lägga vör bei balk

u de andra bei bräde

U gud bevare ora hustrur u barn

u ora skutor me garn

u gud give att de matte stranda ett sturt skip

pa ora reive ei nat

så ora barn u barnbarn fa roffa

och hagga bolt


Take care

Peter

Av Peter - 8 oktober 2007 20:12

Bonden sa:

Nu gör det detsamma vad man arbetar med.

Får man inte in säden så får man skördebidrag.

och lyckas man få in säden då får man barnbidrag.


Logiskt tänkande

Peter

Av Peter - 8 oktober 2007 18:17

Jag tar risken och frågar publiken...

får vara lite modig.

har fått höra flera gånger att den här bloggen är lite udda och annorlunda. Ja ni, hur skall man tolka sånt? Jag skriver alltid bara det som dyker upp i mitt huvud. tankarna lixom rasar ner över tangenterna och sen blir det som det blir. Jag älskar att skriva och dela med mig av mina tankar så ni får ta det som det blir helt enkelt. skall strax bege mej bort till moderskapet för att äta raggmunkar och fläsk, mums!

Jag är otroligt patriotisk och älskar öarna som jag bor på så därför blir det en och annan bild härifrån.

Ja som sagt, blir mina tankar allför förvirrande så får ni kommentera det.

Nu väntar maten på mej, hörs senare


Take care

Peter

Av Peter - 8 oktober 2007 17:56

Måste bara få visa stan från havssidan oxå, tycker det är så vackert...

Av Peter - 8 oktober 2007 17:54

Han var så ståtlig så han blev bevarad efter sin död


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards