Alla inlägg den 19 september 2007

Av Peter - 19 september 2007 23:17

Av Peter - 19 september 2007 18:28

Kära vänner.


Nu har jag slagit mej ner vid skrivbordet med en iskall cola...

Första stunden idag som jag sitter ner, bara låter stressen rinna ur kroppen och pusta ut en stund, Tänkte flytta er alla från skrivbordet bort till soffan för att kunna ligga ner och skriva. Besökarna på  min blogg fortsätter att vara många och ökar hela tiden och det glädjer mig varje dag att se hur många ni är. Dottern och jag hade en mysig middag i tevesoffan ikväll och tittade på barnprogram till maten, ibland får man lätta lite på matreglerna.

Tittade just ut genom fönstret och kom att tänka på vad vintern närmar sig snabbt, det skymmer ju allt tidigare på kvällarna nu och havet ser riktigt jäkla kallt ut ikväll. Jag skall kolla va dr Phil har för sig ikväll. Nästan pinsamt att erkänna att man blivit beroende av att titta på doktorns program.

Men hans sätt att se på saker och bemöta människor tilltalar mig verkligen

vi hörs lite senare så ha de bra tills dess.


Take care

Peter

Av Peter - 19 september 2007 16:01

Blev ett sånt trevligt kalas hos mormor och hon grät för att hon var så glad. Min dotter var väldigt otålig och ville bara hem. Nu leker hon med sin hamster medan jag lagar mat. känner mig trött och sliten, vet inte var jag har Mia idag som varit konstig hela dagen, jag förstår ingetr alls när det gäller henne just nu, vänta en sek, skall bara vända köttet i pannan...


Så, tebax...

Tror nästan Mia är avundsjuk på min dotter och det kan jag ju inte göra nåt åt för min dotter kommer jag alltid sätta i första rummet. Hur har ni haft det idag? har dagen varit bra?

fortsätt gärna fråga saker tex om att må dåligt psykiskt, som ni märkt så lägger jag inte ut frågorna här på bloggen när ni är väldigt personliga om hur ni tex mår. Men som ni ser så svarar jag på era frågor.


Jaha ja, där kom det ett mess från en arg och irriterad Mia, jag låter det bara vara och ignorerar så får hon höra av sig när hon är på bättre humör, jag orkar bara inte ta nåt mer idag, bestämt mig för att koncentrera mig på dottern och ha en trevlig dag.


Visst är väl hösten underbar!

idag njuter jag av livet och min dotter...

Vi åker till landet i helgen... de ni!


Take care

Peter 

Av Peter - 19 september 2007 13:02

Har just varit och hämtat dottern i skolan, vi skall gratulera min mormor halv tre. längtar efter henne mycket, jag har inte hälsat på henne på sex dagar nu så de blir skönt att få en kram när man kommer dit. Jag har inte hört ifrån Mia idag. Antagligen mår hon dåligt och är på dåligt humör och vill inte låta det gå ut över mig efter gårdagen. Jag måste ju ta hand om min dotter idag och hon går före allt annat. Eftersom vi skall iväg snart så hinner jag inte skriva så mycket  just nu. men här kommer iaf väderprognosen för Visby.


Onsdagen den 19 september har vi klarblå himmel och 15 grader klockan 13.19


Take care

Peter

Av Peter - 19 september 2007 00:25

Av Peter - 19 september 2007 00:02

Mormor fyller 91 år idag, tänk va tiden går. Va mycket vi har gjort tillsammans jag och mormor. Det blir fika på äldreboendet idag med familjen. Skall bli roligt och mormor blir glad att alla är där även om hon inte minns att hon fyller år, hon kommer fråga varje minut om det är nån speciell dag vi firar. Så är det ju att bli gammal och 91 är en hög ålder.

Jag älskar dig mormor!


Take care

Peter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards