Alla inlägg den 7 september 2007

Av Peter - 7 september 2007 22:43

Fredagskvällen bjuder på en förkylning som tränger sig på. Läste sagor för dottern som somnade efter att ha pratat lyckligt med mig om Guldis, hamstern jag köpte till henne förra veckan. Härligt att se lyckan i hennes ögon. Jag har fått tillbaka lugnet och min mentala styrka, känner hur jag växer och mina mediala färdigheter fungerar igen som dom skall.


Enigma, vet inte om alla känner till dom men kan berätta att det är så kallad "new age" musik. Avslappnande lugn musik som verkligen smeker och är underbar till avslappning och jag använder den även till healing. Det är verkligen spa för själen och jag har bäddat ner mig nu och njuter av musiken.

Mia sitter just nu och tittar på en film i sitt rum, hon har haft en riktigt jobbig dag och den ständiga huvudvärken har varit riktigt jävlig idag. Hon var arg som fan tidigare ikväll utan nån egentlig orsak, eller orsak... hon e slut psykiskt och som hon själv sa "jag klarar knappt att ta mig igenom dagarna längre". Jag får ta mycket av hennes dåliga humör just nu men jag börjar bli mitt "vanliga" starka jag och då har jag lättare att ta det, vet att hon inte menar allt hon vräker ur sig och ångrar det efter. Men visst, jag skulle ljuga om jag sa att det inte berör mig för visst påverkas jag.

Det är ingen dans på rosor att ha ett sånt här förhållande till en svårt självdestruktiv människa som samtidigt är så slut psykiskt som Mia är nu. Det känns så rätt och självklart att göra och gå igenom det jag gör tillsammans med henne, har mina stunder av tvivel men det finns så mycket mer som är svårt att sätta ord på. Hoppas ni har en bra kväll där ute, och kom ihåg att det blir aldrig värre än vad ni gör det till...


Take care...

Peter

Av Peter - 7 september 2007 11:19

Jag sitter i en park och brevid mej står Ivar Lo

och jag jag skriver ner det här och Ivar bara glor

och måsarna dom flyger ut mot skärgårn på galej

och jag ber att dom skall hälsa ut till dej


Och när dom väl har flugit bort så tänker jag ett tag

på hur jag är och hur jag tycker andra borde va

och jag skrattar högt och länge när jag ser hur det är ställt

och skriver "Tilt" i pannan på mej själv

För jag ville att jag vore den jag vill att jag skall va

men nu så är jag varken varken eller eller

men jag har ändå lyckan att få göra nånting bra

för jag är världens bästa dåliga exempel


Och om man tillber gudar vet man aldrig va man får

så jag jag tillber hellre nån jag vet att jag kan nå

och vare sig du kommer att bli smickrad eller ej

skickar jag en bön i grötrimsform till dig

Åh jag ylar att du är mitt altare

och stället du befinner dig på nu det är mitt tempel

och det är inte många människor som blir tillbedda av

världens bästa dåliga exempel


Jag vill vara en kanin som skuttar runt på solig äng

jag vill va en nalle som får ligga i din säng

va en god diktator alla kallar världen ljus

eller Jesus, eller Lennie Bros

Åh jag skulle vilja va i mitten utav allt

och hjälpa till och hålla koll på va som händer

men jag jag cyklar runt här i mitt stora ingenting

och mår som världens bästa dåliga exempel


Och jag vill sprida glädje, sol och trygghet vart jag går

och ge dig lyckan som du är så välförtjänt att få

jag vill va en hockeyback med muskler utav stål

och inte släppa fram en jävel mot dit mål

men...

nu har jag krympt och blitt en decimeter lång

och har en jättepolkagris i mina händer

och där på mössan till min sjömanskostym

där står det världens bästa dåliga exempel


Jag vill skriva sånger om hur världen skall må bra

hur alla skall få rättvisa och lycka, fred och mat

sånger som för alltid botar sjukdomar och svält

och ingen sång om noll koll på mig själv


men jag måste runda av för snart har papperet tagit slut

och jag hoppas bara måsarna har kommit ända ut

och jag hoppas att du fattar att dom hälsar ner till dej

och hoppas du förlåter kaoset i mej

Här är min sång till du vet vem om du vet vad

och om att allt händer på en gång när det händer

och kanske är det precis så man vill att de ska va

om man är världens bästa dåliga exempel......................



Av Peter - 7 september 2007 07:29

Tidig morgon här, skall med dottern till skolan om en halvtimme så det har blivit en mugg kaffe i badkaret nu på morron. Bara sovit nån timme i natt men är ändå inte trött. Tänkte ändå krypa ner en stund till när dottern är lämnad på skolan. Mia brukar ringa och väcka mig vid tio- elvatiden om jag inte skulle vakna tidigare. Jag saknar henne som fan just nu och hoppas jag får känna henne somna i mina armar snart. vakna med henne brevid mig på morgonen.

Jag tänkte återkomma till er kära läsare senare under dagen. Tills dess...

Take care...

Peter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards