Alla inlägg den 6 september 2007

Av Peter - 6 september 2007 22:24

Blev många inlägg för mig idag, har just krupit ner i sängen. Skall upp kvart över sex så dottern kommer till skolan i tid. Varit en kort dag eftersom jag sov bort den första halvan. Men händelserik blev den ändå. Tänkte ha ett mysigt telefonsamtal med Mia innan jag sover. Fick en kommentar till min blogg ikväll som innehöll väldigt kloka ord, det var ett oväntat men skönt stöd du gav mig och det gjorde mig väldigt glad. Du hade ju så rätt i det du skrev och det är precis vad jag tänker själv oxå. Har just haft ett mys samtal med min lilla kvinna och säger gonatt till er alla.


Take care...

Peter

Av Peter - 6 september 2007 20:29

Kära läsare!


Har ätit mat med dottern framför teven ikväll och tittat på Bollibompa.

Sen vart de sovdags så hon orkar med skolan, läste "Kejsarens nya kläder" och en annan saga. Hon somnade på 2 minuter efter. Mia skall just på hundpromenad och skrev på msn att hon ringer strax, hon sitter där och tittar på alla hästarna på Blocket. Finns inte en chans för henne att ha råd med en häst. Hon är helt nere och under isen idag, ser inget positivt eller glatt i något och jag bara väntar på att hon skall skada sig, tror inte det händer ändå för familjen är hemma och hon vill inte visa dom vad hon gör.

hon har varit irriterad på mig i flera dagar för att jag inte har tid med henne. Men jag har varit tvungen att lägga mycket tid hos mina föräldrar sista dagarna och har ju även en dotter att ta hand om. inte så lätt för mig...

 Skall ta mig en mugg kaffe nu och sjunka ner i soffan när hon ringer, undrar hur samtalet blir, vill undvika bråk och gräl och hoppas det blir mysigt och trevligt...


Take care

Peter

Av Peter - 6 september 2007 17:57

Till dig Mia...


Va skall jag göra? Kommer du skada dig innan dagen är över?

Förstår att du blev rädd när tiden på psyk kom med posten.

Vet att du trippar på tå av rädsla när din pappa druckit och är på de där humöret. Du berättade att du legat i sängen och att kroppen hela tiden skakar. Men snälla...

Du blir bara mer ledsen när du räknar på vad det kostar med en häst,

du vet ju att du inte har råd.

Jag håller med dig om att du säkert skulle må bättre av att ha en häst att ta hand om Mia. Men det skulle inte göra dig frisk. Jag har just ätit mat med dottern och vi tittar på Bollibompa tillsammans. Jag hoppas det inte blir bråk nu när du och din pappa isolerar rummet.

Mia jag förstår fortfarande inte att ingen där hemma ser hur du mår, att din pappa inget märker är kanske inte konstigt, men att din mamma bara blundar. Hoppas psyk hjälper dig med lägenhet men jag förstår att du känner dig sviken av sjukvården.


Älskar dig!

Kramar

Peter


Av Peter - 6 september 2007 01:27

Dags för mig att sova, har haft en underbar kväll med Mia som varit glad och pigg. Hoppas det är likadant imorgon

Nattis och

Take care

Peter

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards