Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Plommon, panikångest. illamående, havsluft och Mia...

Av Peter - 14 september 2007 17:25

Hösten var verkligen visat sin rätta sida idag, jag åkte hem och plockade plommon med moderskapet eftersom pappa är bortrest och inte kan hjälpa henne med skörden. Passade naturligtvis på att vandra längs stranden med hundarna. var härligt att ännu kunna sitta ute och äta pastasallad. Mia har arbetsdag och är på jobbet till åtta, de var en rejäl ansträngning för henne att ta sig dit, illamående och huvudvärk hela dagen innan och paniken tilltog ju mer klockan närmade sig. Hon ringde mig när hon väntade på bussen och hade rejäl panikångest, kräktes nästan av att vara bland andra människor på bussen. sa hela tiden att hon ville springa och gömma sig, gå hem igen medans hon grät. I två nätter nu har hon legat med ångest och skakat innan hon somnar, eftersom hon inte fått några sömntabletter så somnar hon med mig kvar i telefonen för att slippa vara rädd. förra natten ringde hon direkt efter att jag lagt på för att hon vaknade och bara skakade som fan. I natt trodde jag hon sov och tänkte lägga på men då... " nej lägg inte på ännu, jag klarar inte det". Så de blev en rätt lång natt för mig oxå och sen upp tidig för att ge sig ut på landet och plocka frukt. Nu har jag landat i soffan med en burk cola... jag kan säga att jag behövde det...

bara få vara en stund och njuta av tystnaden och lugnet....skönt...


Take care

Peter

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 5 januari 2008 23:53

Nattis från Peter

Av Peter - 5 januari 2008 19:22

Grytan står på spisen och det doftar jäkligt gott ända ut i vardagsrummet. Ja jisses vilken sen middag det blir ikväll. Men den som väntar på nåt gott...   Take care Peter ...

Av Peter - 5 januari 2008 17:13

Take care Peter

Av Peter - 5 januari 2008 17:07

Ligger och kollar på en Eagles konsert och dricker kaffe, hundarna ligger i sina korgar och gnager på sina nykokta märgben... tja, en mjuk dag som smeker som en lätt sommarbris mitt i den kalla vintern...   Take care Peter ...

Av Peter - 4 januari 2008 17:43

Take care Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards