Alla inlägg under september 2007

Av Peter - 27 september 2007 18:24

Av Peter - 27 september 2007 18:05

Tänk att alla ringer eller messar mig idag och har problem av alla de slag, ja det är synd om mänskligheten denna torsdag i slutet av september i herrens år 2007. Jag har varit och klippt mig, fikat hos mamma och pappa samt tagit en härlig cykeltur i höstsolen. Mia är rastlös stressad och uttråkad på alla sätt, det är värre än vanligt hemma hos henne, hon undviker sin pappa och går undan för att slippa hans fyllor och humör. Jag försöker trösta henne och finnas där, jag har på nåt sätt fått lättre att hantera motgångar och faktiskt njuter jag av livet trots min jävliga dag i går. Mia har nog kännt att jag varit lite frånvarande några dagar, och det har jag nog också. Jag har behövt lite lugn oh ro, tänka lite på mig själv och det hr gjort stor nytta för mig själv. För Mia finns jag och det vill jag, men alla andra som försökt lägga sina problem på mig har jag faktiskt undvikit för jag haar nog med mitt eget. Jag kan inte vara den som alltid ställer upp och finns för alla andra.


Ja jag är nöjd med torsdagen, en härlig dag här i Visby, känns så skönt att bara njuta av livet och vad det har att ge... så kära läsare, gå ut där och ta för er, carpe diem...


Take care

Peter

Av Peter - 26 september 2007 23:22

Sweet dreams

Peter

Av Peter - 26 september 2007 22:04

Va hade han tyckt om oss i dag? undrara om han suttit på A-lagsbänken, kanske han även på 1900 talet suttit på Gyllene freden fast då i sällskap med Cornelis Wreesvijk och Freds Åkerström, undrar om han hade fått sin lön från hovet som Freddie Wadling får idag. det enda jag är helt säker på är att han älskat Ulf Lundell. Man kan undra... hur hade Bellman ställt sig till vin och sprit monopolet? antagligen hade han skrattat gott, men säkert tyck att priset på en öl är åt helvete för högt i dagens Svea rike.

Tror han hade prytt omslaget på tex "Se och hör" ofta? Jag gissar på ungefär lika ofta som Lundell. tänk er hur långt han hade nåt om dagens media funnits på 1700 talet. Är rätt säker på att han hade ratat Youtube och även Bert Karlsson men kanske hade han gjort en och annan cd skiva. Tror han var en snubbe som skulle gilla Thåströms version av "Märk hur vår skugga".

När jag försöker tänka mig Bellman som person så tänker jag alltid på Stefan Sundström... undrar om han var som Sundström....

Han var först i raden av våra svenska ikoner, ni vet: Bellman, Taube, Cornelis och Lundell som man brukar säga.

Skulle verkligen velat träffa den mannen, dela en kanna öl, prata kvinnor och sen spela och sjunga in på morgontimmarna


Take care

Peter

Av Peter - 26 september 2007 19:59

Hej igen!


Har varit och lämnat dottern hos sin mamma.

Sen var jag och kopplade in datorn åt pappa efter deras flytt.

Nu slog jag mig just ner framför teven och  det börjar ett program på tv4+ som heter "Akademien för det okända", är ju nåt som intresserar mig, alltid kul att se program om det mediala även om många av dom är rena sagorna.

Men Elisabeth Lange som sitter i juryn för programet är ett otroligt skickligt medium. Så nu skall jag ägna en stund åt programet.


Take care

Peter

































































Av Peter - 26 september 2007 15:11

Jag önskar

att du knackade på dörren

mitt i natten

tog min Marlboro

fimpade den

och sa

tänk inte

på det där nu

kom

så går vi

och lägger oss


Take care

Peter

Av Peter - 26 september 2007 14:06

Vad är en man

utan sina

skandaler...

ingen man är han

ingen alls

och ingen historia kommer han att skriva

så varför rua sej över

vad som hände igår...

Take care

Peter

Av Peter - 26 september 2007 13:53

Det finns

värre saker

det vet du

Jag tycker om

när du smeker ut

sperman över dina bröst

och säger att du vill

sova

och hela rummet luktar

knull

och när jag vaknar

hör jag årets första

domherre

ropa i den döda björken

och jag ger dom

hampfrö

och du säger

att älskling

jag har lovat

en katt till

att få komma hit

och jag säger

det finns värre saker

älskling

mycket värre


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards