Alla inlägg under september 2007

Av Peter - 24 september 2007 19:53

Mörkret har lagt sitt täcke över staden och gatlycktorna ser ut som eldflugor som bestämt sig för att trotsa hösten. Människorna på gatorna verkar inte bry sig om varken mörker eller eldflugor, än mindre om hösten.

Men när man står i burspråket och studerar världen så fästar man ofta blicken mycket längre bort i fjärran. För nästan alltid är det lysena från båtar på havet långt utför öns kust som jag tittar på när jag står där i burspråket med min kaffemugg. Värmen i lägenheten, ljusen från lampor och stearinljus känns nästan som en trygghet när man ser ut över det där mörka farliga svarta. Ibland får jag sånna här tankar och tycker om att skriva ner dom, så ikväll delar jag dom med er.


Take care

Peter

Av Peter - 24 september 2007 16:52

Dags för lite mat här, jag ställde er här på köksbordet och kaffemuggen brevid er. Hoppas det är ok. Köttet skall steka sakta och länge så jag tänkte att då kan jag skriva lite samtidigt. Känns som den här dagen går så otroligt snabbt, hinner ju nästan inte med. Fast alldeles för mycket kaffe har jag ju hunnit med. Har just gjort pommes från grunden av några fina potatisar och steker dom i olja. sen blir det en tomat och löksallad och vitlökssmör. Ja så nu vet ni vad jag skall äta idag, oj va intressant! hi hi...

Skall bara ta de lugnt ikväll och njuta av tystnaden i min mjuka soffa, antagligen lär det hamna nåt i bloggen medans jag ligger där. Det brukar ju ofta dyka upp en massa i huvudet när man lägger sig en stund så en del av det delar jag med er. Hoppas ni oxå har nåt trevligt på gång i köket till middag idag, berätta gärna för oss andra om era kullinariska äventyr där hemma i erat eget kök. Alltid roligt för en gammal krögare som mig att skriva och läsa lite om mat och sånt. Så...

Kom just på en grej. Kan vi inte öppna ett litet forum för sånt här hos mig?

vad säger ni om min idee? Kan det vara nåt? Inget pretantiöst, men jag kan skriva lite inlägg om mat då och då och så kan ni hänga på med kommentarer.

Först får ni ju skriva kommentarer och visa ert intresse om ni vill vara med.


Hälsningar från köket i Visby

Peter

Av Peter - 24 september 2007 15:25

Mia brakade ihop rejält efter besöket och landade nere på botten igen. Tappade all lust och ork, bara gråter och mår skit. Psykoterapeuten var riktigt hård och tuff mot henne och levererade jobbiga sanningar, tog upp saker som Mia antagligen förträngt helt. jag antar att jag själv hade varit lika slut efter en sån omgång. Jag hjälper henne och finns för henne idag men håller en viss distans för att skydda mig själv. insåg i helgen att jag måste tänka mer på mig själv och dottern för att inte må dåligt själv. Hur det än är så kommer min dotter alltid att gå före allt annat.

Just nu hoppas jag bara att mia skall klara dagen utan alkohol och utan att skada sig. Min dotter är ju hos sin mamma nu så då har jag lättare att prata med Mia. Jag är ganska tuff och hård mlot henne men man hjälper inte henne genom att bara hålla med och tycka synd om så jag är bara helt ärlig mot henne.


Take care

Peter

Av Peter - 24 september 2007 15:01

Jaga har många gånger blivit kallad häxa, på sätt och vis kanske jag hade blivit bränd på bål för några hundra år sedan. Jag är medial. jag brottades med mitt huvud, synerna och sakerna jag hörde i 30 år innan jag erkände för mig själv att jag är otroligt medial. vad anser ni om den här biten, tror ni på det mediala eller är ni helt säkra på att allt har naturliga förklaringar?

Efter 30 år av förnekelse så fick jag hjälp av ett medium och insåg vilken "gåva" jag hade. jag fick lära mig att hantera det och använda gåvan till nåt positivt. I dag jobbar jag själv som medium och hjälper dom som fastnat på halva vägen, hjälper dom över till andra sidan.

Jag hjälper människor som har massa saker som händer i hemmet, åker dit och "rensar" huset eller lägenheten åt dem. Hjälper även en del människor att få klara upp saker med sina nära som gått bort...

Jag är alltså ett medium, en medial människa som insett att jag fått min gåva för att det är meningen att jag skall hjälpa andra människor.


Take care

Peter

Av Peter - 24 september 2007 12:24

Jaha ja, vaknade ännu en gång och insåg att jag sovit för länge.

Mia har varit på psyk för tredje gången idag och äntligen släppte det, hon insåg att psykoterapeuten inte är en idiot utan har hjälp att ge henne, förstår henne. Visst, Mia är helt slut och söndergråten efter besöket men trots att det är ett helvete att prata om allt som hänt så hade hon en positivare syn på hjälpen efter besöket idag. men vi får se hur dagen blir nu när hon varit där...

Vi har ett underbart väder i Visby idag och de känns nästan som sommar. Jag skall vandra längs havet med hundarna och fylla på energin i kroppen, man måste ju passa på sånna här fina dagar. Jag återkommer under dagen och skriver en del här i bloggen precis som vanligt men nu får det bli ett avslappnande bad och kaffe. Hoppas ni har en riktigt härlig dag där ute i landet. Ta vara på ljuset nu innan vintern är här. Ta en dag och var lite egoistiska och tänk på er själva, ibland behövs det, är så lätt att glömma sig själv i vardagen.


Take care

Peter

Av Peter - 23 september 2007 22:48

Bara ett litet ord på vägen. Önskar er alla en god natt och sov så gott.


Nattis från

Peter

Av Peter - 23 september 2007 21:00

På bussen ser jag allt

hår

Hur gör kvinnor

för att få sina hår

så vackra?

har dom borstat det sen dom var små?

Mäns hår är inte alls så vackra

Kvinnors hår är som flaggor

Somliga av dom tar helt sonika

en snodd av nåt slag

och drar ihop allt det där

underbara håret och gör en tofs av det

mitt uppe på huvudet

och drar på sig några slags trikåer

och ser jävligt tuffa ut

och trots nonchalansen

blir det

skönhet lik förbannat

och somliga av dom

har långa flätor som slutar

nånstans vid dom där

underbara groparna strax ovanför

dom där underbara skinkorna

och det kanske är lite

onödigt

men jag kan slå vad om

att det är nånting

emellan lakanen när den där

flätan är upplöst

och somliga har bara klippt av det

och liksom

bara struntat i hela ideen om

håret som lockbete

men det spelar ingen roll

det lockar ändå

och somliga rufsar till det

till ett enda kaos

och sätter blommor och pärlor i det

och sprayar och stukar och snaggar

och petar in en fjäder i det

men när håret

bara är där

som om det inte kunde

hjälpas

då är det som vackrast


Take care

Peter

Av Peter - 23 september 2007 18:40

Undertecknad sjunker ner i soffan hos er och in i bloggens värld igen. Bloggen har ju blivit min lilla plats i tillvaron, min alldeles egen plats som jag delar med er. Hit kan jag fly undan världen en stund och utveckla mina invecklade tankar och funderingar (slut på lilla flumstunden).


Jaha ja, gokväll världen. Är alltså i Visby igen, har lämnat dottern hos sin mamma och är fruktansvärt trött.

Ja du Mia, va begär du av mig? Hur mycket tänker du tortera mig? Sånna här helger kommer göra att du blir väldigt ensam min vän. Skräm inte bort mig Mia.

Jag åkte alltså ut till ön med dottern i fredags för en skön helg där, bort från stad och internet. Vi hade en mysig dag och kväll och jag pratade en stund med Mia när min dotter somnat. Det var ett mysigt och varmt samtal så jag somnade lugn och avslappnad, glad och nöjd.


Sen kom lördagen...............

När jag vaknade hade jag fått fyra sms från Mia, mer irriterad för varje mess på att jag inte svarade och inte hade tid med henne. Svarade när jag kom åt lite senare, hade fullt upp med dottern på morgonen så de tog en stund.

Fick ett mess tillbaka från Mia om att hon var trött på vår kontakt, inte ville ha mer kontakt med mig, hon var arg som fan och skrev att det borde glädja mig så att jag slapp ta mig tid att svara på hennes mess, och skrev oxå att hon inte skulle störa mer och önskade mig lycka till..........

Ja... som ni säkert förstår blev jag rätt...hm, eeh... ja ni förstår säkert. Dagen blev inte så jättelyckad sen. Sent på kvällen fick jag ett mess som om inget hade hänt på morgonen, blev ju en del disskutioner då. I morse skrev jag till henne att jag hörde av mig efter att jag lämnat dottern ikväll, pga att jag inte ville att bråk skulle förstöra vår dag...

Ja, så ligger det till nu och fortsättningen lär väl visa sig...


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards