Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Intresse för matforum?

Av Peter - 24 september 2007 16:52

Dags för lite mat här, jag ställde er här på köksbordet och kaffemuggen brevid er. Hoppas det är ok. Köttet skall steka sakta och länge så jag tänkte att då kan jag skriva lite samtidigt. Känns som den här dagen går så otroligt snabbt, hinner ju nästan inte med. Fast alldeles för mycket kaffe har jag ju hunnit med. Har just gjort pommes från grunden av några fina potatisar och steker dom i olja. sen blir det en tomat och löksallad och vitlökssmör. Ja så nu vet ni vad jag skall äta idag, oj va intressant! hi hi...

Skall bara ta de lugnt ikväll och njuta av tystnaden i min mjuka soffa, antagligen lär det hamna nåt i bloggen medans jag ligger där. Det brukar ju ofta dyka upp en massa i huvudet när man lägger sig en stund så en del av det delar jag med er. Hoppas ni oxå har nåt trevligt på gång i köket till middag idag, berätta gärna för oss andra om era kullinariska äventyr där hemma i erat eget kök. Alltid roligt för en gammal krögare som mig att skriva och läsa lite om mat och sånt. Så...

Kom just på en grej. Kan vi inte öppna ett litet forum för sånt här hos mig?

vad säger ni om min idee? Kan det vara nåt? Inget pretantiöst, men jag kan skriva lite inlägg om mat då och då och så kan ni hänga på med kommentarer.

Först får ni ju skriva kommentarer och visa ert intresse om ni vill vara med.


Hälsningar från köket i Visby

Peter

 
 
BeaTris

BeaTris

24 september 2007 20:14

Tur för dig att jag är mätt i magen annars hade jag blivit bra sugen på en sån lyxig måltid. Själv fick jag nöja mig med en matlåda med spagetti & köttfärssås....mmmm så gott *S*

Hänger gärna med på lite matforum, alltid bra med lite nya uppslag.

Kramen :)

http://beatris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 5 januari 2008 23:53

Nattis från Peter

Av Peter - 5 januari 2008 19:22

Grytan står på spisen och det doftar jäkligt gott ända ut i vardagsrummet. Ja jisses vilken sen middag det blir ikväll. Men den som väntar på nåt gott...   Take care Peter ...

Av Peter - 5 januari 2008 17:13

Take care Peter

Av Peter - 5 januari 2008 17:07

Ligger och kollar på en Eagles konsert och dricker kaffe, hundarna ligger i sina korgar och gnager på sina nykokta märgben... tja, en mjuk dag som smeker som en lätt sommarbris mitt i den kalla vintern...   Take care Peter ...

Av Peter - 4 januari 2008 17:43

Take care Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards