Alla inlägg under september 2007

Av Peter - 26 september 2007 13:25

Jaha ja, hämtat dottern i skolan och sitter med min kaffemugg vid datorn medans hon tittar på "Toon Disney". Blev en annorlunda morgon. Skatten på min bil visade sig inte vara betald. Jag flyttade i januari och vägverket har skickat räkningarna till min gamla adress, Skattemyndigheten har slarvat bor min adressändring men av nån anledning har all annan post funkat. Fordonskatten har gått vidare till kronofogden som inte skickat nåt alls till mig, eller jo dom säger att dom skickat men inget har landat i min brevlåda.

Kan berätta för er att jag tidigare haft skulder på några miljoner när jag blev sjuk och företaget brakade, är skuldsanerad, Mina tankaar och känslor över det här kan ni ju tänka er. Blev alldeles kall, svimmfärdig och panikångest. Blev alltså en hård dag, Mia har jag inte haft mycket kontakt med idag, har ägnat mig åt egen återhämtning men all verkar vara bra med henne.

Känner mig jäkligt stressad idag, har nu betalt fordonsskatten och kan köra med bilen imorgon igen.


Take care

Peter

Av Peter - 25 september 2007 23:36

Nattis från

Peter

Av Peter - 25 september 2007 19:07

Hamstern möblerar om i sin bur, hundarna snarkar i sina korgar, Pelle Erövraren på teve. Mias pappa är full, galen och arg. Mia själv är helt ur balans och snart skadar hon sig, ikväll tror jag hon skadar sig. Själv sitter jag här i soffan med en varm mugg kaffe, ett stearinljus på bordet och  datorn på bordet. Läser lite bloggar, njuter av kaffet. Försöker tänka lite på mig själv och hin hälsa. det är en väldigt lugn och fridfull kväll här hos mig.

En vanlig höstkväll i Visby... bara en helt vanlig kväll...


Take care

Peter

Av Peter - 25 september 2007 18:55

Brinnande av

åtrå

i ett hus

som håller käften

och käften

håller alla poeter

på bygden

också

Brinnande

av vilja

och männskligt

omöjligt

just här

och bilarna susar förbi

och brinnande

lik förbannat

och bara havet

och vardagen

och den här

tysta

konstruktionen

och hösten

och dårskapen

och ingen

som vill ta hand om

jordens lycka


Take care

Peter

Av Peter - 25 september 2007 16:53

Då var det städat och fint hos mig...

Mia fick sin efterlängtade gitarr idag så vi får se hur hon lyckas med att lära sig spela på den, jag har ju spelat själv i många år och vet hur svårt det är lära sig. digitalboxen har trasslat här och jag fick ringa comhem, de var bara att dra ur sladden några minuter så det ordnade sig ju snabbt. Är otroligt lat i dag va det gäller mat, tog rester i kylen och svängde ihop en pytt i panna men gott blev det, har alltid chilisås på pytt i panna och äggen får inte vara vändstekta. jag la in rödbetor förra året och dom är fortfarande goda. Det blir ju en helt annan smak en dom man köper färdiga i butiken.

kylskåpskall mjölk måste det vara till husmanskost, av nån anledning är jag helt frälst och såld på mjölk sen barnsben. Hm... en 36 åring som har mjölk som favoritdryck, nåja så är det i alla fall. Tog en promenad med hundarna ute på berget i den härliga höstsolen. havet såg kallt ut och lite upproriskt, så där som det ser ut strax innan en storm. Jag har lärt mig sen jag var liten hur mycket man kan tyda vädret genom att titta på Sjöberg (havet). Förändringarna visar ofta hur vädret kommer att bli. jag har en sån speciell och stark relation till havet och stränder... känner mig hemma där.

det gör mig lugn samtidigt som respekten är stor för naturens element.

Återkommer senare så ha de bra i solskenet och ta vara på det.


Take care

Peter

Av Peter - 25 september 2007 15:28

Hej på er!


Jag är i städtagen idag  och därför lite tyst men jag återkommer under kvällen med några inlägg här från Visby, ger er en bild att njuta av så länge... Väldigt vacker tycker jag själv. allt är bra här och jag känner mig glad och energirik. Fick ett ryck idag att göra lite nytta. Så vi hörs lite senare mot kvällen

Tills dess


Take care

Peter

Av Peter - 24 september 2007 20:40

Gråt inte

det är slut med det nu

Timmarna går

Vi är människor

Och om vi inte står ut med varann

så kan vi göra allting farligt

men herregud

vi gråter inte

vi sårar inte varann

si skapar inte ett helvete omkring oss

vi slåss för lyckan

och skönheten

Och timmarna går

och vi är människor

och gråt inte

bara inte det

bi måste bli värdiga

som siouxer

och verkligen inte ha

några samtal med nån jävla

kurator

och verkligen inte glömma bort

att alla dom där tårarna

är ett arv

från vad våra

förfäder aldrig fick


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards