Alla inlägg under september 2007

Av Peter - 20 september 2007 20:55

Alla stackars olyckliga

flickor

varför ska dom alltid

komma till mej

och bara sitta där

och säga att dom tänker bli

lesbiska om det här

livet inte ändrar på sej

jag vill va med dom

lyckliga

som tror på sig själva och sina

möjligheter och som inte har

en massa komplex för sina bröst och inget

annat heller

som orkar skratta

och som inte ligger till

tolv på dagarna

som går upp i gryningen och

säger sig vara lyckliga över

att få vara med om

ännu en dag

men det är dom

olyckliga som kommer och jag har

inte hjärta att köra iväg dom

dom lyckliga

har inget behov av mig

när jag blir fyrttio

ska jag bara trösta dom

om dom vill bli

lyckliga


Take care

Peter

Av Peter - 20 september 2007 20:11

Två Disney böcker läste vi och sen somnade min dotter. Jag har äntligen lagt mig i soffan och skall inte göra nåt mer idag, Slötittar lite på teve innan sängen och varvar ner lite. De blåser rejält ikväll och jag börjar lära mig att sommaren är över, för först nu kommer jag ihåg att stänga fönstren innan kvällen kommer. Det tog verkligen tid i år, man blir väl seg med åren kanske. Torsdagen är nästan över precis som jag önskat hela dagen och jag kan få påbörja en bättre och lugnare dag....

Eeh... jaha, nu vaknade min dotter...


Take care

Peter

Av Peter - 20 september 2007 18:40

Oj va de e deppigt i kväll, hon vågar inte säga att de är jobbigt att jag sköter hushåll och dottern men de lyser igenom utan ord. som flera mess inom 10 minuter... "är du arg på mig?" eller "vad har jag gjort, varför är du så tyst?". Jag kan inte göra mycket åt det men antar att ni förstår min stress idag. Har ju dessutom en trött grinig dotter som skall i säng nu när henne rum blivit städat. Jag satte mig ner med en mugg kaffe nu för att andas några minuter. Själv så börjar jag må bättre och få orken tillbaka. Ja de e tur man kommer från den där lilla ön norr om Gotland och alltså är stark som en oxe och har en envishet som inte är av denna världen. Barnprogramen är strax slut och det blir tandborstning och nattsaga. Som jag skrev igår... "Den ensamma lilla mamman"... Mörkret sänker sig över Visby nu och jag ser lysen från båtarna som passerar Visby ute på havet.

Nä hör ni. Dags för mig att resa mig från stolen, men vi hörs snart igen.

Tills dess


Take care

Peter

Av Peter - 20 september 2007 17:27

Har inte skrivit mycket till er idag, mår inte så bra. Känner mig stressad och ostadig, alla människor rycker i mig från alla håll när jag bara behöver få vila, vara ifred och få slappna av. Jag hoppas jag repar mig under kvällen och kan skriva några rader då. Mia är rätt okej idag men verkar ha svårt att förstå att jag har en dotter att ta hand om, jag kan inte finnas för hela världen hela tiden utan lägger min tid på mej själv och dottern idag, försöker mest dra mig undan alla. Vi har grått väder här idag och jag tror att regnet är på gång. Jag längtar till att få sätta mig i bilen imorgon och åka hem till landet.

Vi har just ätit pytt i panna och jag skall städa lite medan det är barnprogram på teve. Ja vissa torsdagar mina vänner, vissa torsdagar vill man bara att det skall bli fredag.


Take care

Peter

Av Peter - 20 september 2007 00:09

Bara ett litet ord från mig så här efter midnatt. Jag hoppas dom flesta av er sover nu. Jag bara låg och vände på mig i sängen så jag loggade in en stund.

Dottern sover och hundarna ligger i sina korgar, allt är så tyst och sova borde även jag. Lyssnar på vinden i träden och regnet som slår mot rutan. Vi har den 20 september i dag och min dotter har redan gått 21 dagar i första klass. kvart över sex skall jag upp så hon kommer till skolan till åtta. Har tvättstugan på förmiddagen och hoppas att allt kommer vara bra med Mia hela dagen, efter att jag sagt ifrån rejält idag så funkar allt mycket bättre igen och jag hoppas det håller i sig. Känner mig lite som "Den ensamma lilla mamman" i den där serietidningen man förbannar smulorna och tvätten och växer ihop med dammsugaren. Inte en dans på rosor alla gånger att vara ensamstående pappa. Herre gud va jag lät patetisk och ynklig nu. Men ynkliga måste alla få vara ibland. Om ni läser detta redan inatt så hoppas jag ni oxå somnar snart för själv skall jag göra ett nytt försök nu.


Take care

Peter

Av Peter - 19 september 2007 23:17

Av Peter - 19 september 2007 18:28

Kära vänner.


Nu har jag slagit mej ner vid skrivbordet med en iskall cola...

Första stunden idag som jag sitter ner, bara låter stressen rinna ur kroppen och pusta ut en stund, Tänkte flytta er alla från skrivbordet bort till soffan för att kunna ligga ner och skriva. Besökarna på  min blogg fortsätter att vara många och ökar hela tiden och det glädjer mig varje dag att se hur många ni är. Dottern och jag hade en mysig middag i tevesoffan ikväll och tittade på barnprogram till maten, ibland får man lätta lite på matreglerna.

Tittade just ut genom fönstret och kom att tänka på vad vintern närmar sig snabbt, det skymmer ju allt tidigare på kvällarna nu och havet ser riktigt jäkla kallt ut ikväll. Jag skall kolla va dr Phil har för sig ikväll. Nästan pinsamt att erkänna att man blivit beroende av att titta på doktorns program.

Men hans sätt att se på saker och bemöta människor tilltalar mig verkligen

vi hörs lite senare så ha de bra tills dess.


Take care

Peter

Av Peter - 19 september 2007 16:01

Blev ett sånt trevligt kalas hos mormor och hon grät för att hon var så glad. Min dotter var väldigt otålig och ville bara hem. Nu leker hon med sin hamster medan jag lagar mat. känner mig trött och sliten, vet inte var jag har Mia idag som varit konstig hela dagen, jag förstår ingetr alls när det gäller henne just nu, vänta en sek, skall bara vända köttet i pannan...


Så, tebax...

Tror nästan Mia är avundsjuk på min dotter och det kan jag ju inte göra nåt åt för min dotter kommer jag alltid sätta i första rummet. Hur har ni haft det idag? har dagen varit bra?

fortsätt gärna fråga saker tex om att må dåligt psykiskt, som ni märkt så lägger jag inte ut frågorna här på bloggen när ni är väldigt personliga om hur ni tex mår. Men som ni ser så svarar jag på era frågor.


Jaha ja, där kom det ett mess från en arg och irriterad Mia, jag låter det bara vara och ignorerar så får hon höra av sig när hon är på bättre humör, jag orkar bara inte ta nåt mer idag, bestämt mig för att koncentrera mig på dottern och ha en trevlig dag.


Visst är väl hösten underbar!

idag njuter jag av livet och min dotter...

Vi åker till landet i helgen... de ni!


Take care

Peter 

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards