Alla inlägg under september 2007

Av Peter - 29 september 2007 14:57

En sak kan jag säga säkert min vän

jag är inte beroende

och jag har inga fördomar

Så kom inte här och trigga mig

och håll den framför allt inte mot tinningen

Beroende, nej...

beroende är jag inte och det är absolut ingen fördom

de enda jag kanske skulle kunna krypa till korset med

är att ett litet beroende har jag nog

är lite beroende av fördomar

men älskling...

kom aldrig och säg att jag är fördomsfull

och påstå framför allt inte att jag är beroende


Take care

Peter

Av Peter - 29 september 2007 14:51

Berätta för mig

Jag konfronterar dig gud

försök inte smita undan

tala om det nu

jag accepterar inte ett nej

vill ha sanningen svart på vitt

så titta inte på mig så där oskyldigt

för inte är du väl oskyldig...

ett enda lite enkel jävla svar kan du väl komma med

Bete dig inte som en satans undflyende politiker

Så gud, mellan fyra ögon

oss män emellan

Vem uppfann egentligen stressen...


Take care

Peter

Av Peter - 29 september 2007 14:46

Kolmonoxid cirka 16 milligram

fyra mer än genomsnittet

Tjära cirka tjugofem gram

tio mer än genomsnittet

Nikotin cirka ett komma fyra milligram

noll komma tre mer än genomsnittet

Hjärtinfarkt före femtio år

drabbar nästan bara rökare

socialstyrelsen

Jag tänder ännu en

och sätter hakan i handen


Take care

Peter

Av Peter - 28 september 2007 18:16

Har tagit en bloggpaus idag, hörs imorgon.


Take care

Peter

Av Peter - 27 september 2007 22:56

Av Peter - 27 september 2007 22:03

Lilla gubben

säger hon när hon vill vara

sådär moderligt öm

och ingen av oss

har nån karta

ibland sitter jag hela dagarna i stan

och dricker vitt vin

och lyssnar på Mendelssohn och undrar över

vem den där lilla gubben är

och jag kanske kan ana

en flinga av äkta

ömhet där


Take care

Peter

Av Peter - 27 september 2007 21:55

Det är sällan jag tittar på filmer på teve men ikväll fastnade jag i en spionfilm på viasat crime. Den hade redan börjat när jag slog på kanalen men va så jäkla spännande så jag kunde inte slita mig, ett krigsdrama om Öst mot Väst. Det låter jäkligt uttjatat de förstår jag. handlade om ambassadörens dotter som blev kidnappad och jag var bara tvungen att se hur det slutade. Mia skadar sig snart, hon är nära nu och jag känner mig mest maktlös samtidigt som... ja jag vet inte riktigt men ber till gud att det inte skall hända. det gör mig så rädd, rädd att det skall bli slutgiltigt.

Hoppas ni har det bra där på andra sidan Östersjön, nu skall jag städa för hamstern.


Take care

Peter

Av Peter - 27 september 2007 19:52

Var så jäkla sugen på fyllda baugetter ikväll, strimlade biff och och bakade lite baugetter. Bestämde mig för hackad lök, och tomater med vinegrätt dressing. strimlade färsk gurka och valde gröna oliver. Fyllde mina baugetter med det och överst blev det hackad persilja. Iskall cola att dricka till blev det oxå. Tänkte äta dom nu framför teven nu. Hörs senare.


Take care

Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards