Direktlänk till inlägg 25 september 2007

Mia spelar gitarr...

Av Peter - 25 september 2007 16:53

Då var det städat och fint hos mig...

Mia fick sin efterlängtade gitarr idag så vi får se hur hon lyckas med att lära sig spela på den, jag har ju spelat själv i många år och vet hur svårt det är lära sig. digitalboxen har trasslat här och jag fick ringa comhem, de var bara att dra ur sladden några minuter så det ordnade sig ju snabbt. Är otroligt lat i dag va det gäller mat, tog rester i kylen och svängde ihop en pytt i panna men gott blev det, har alltid chilisås på pytt i panna och äggen får inte vara vändstekta. jag la in rödbetor förra året och dom är fortfarande goda. Det blir ju en helt annan smak en dom man köper färdiga i butiken.

kylskåpskall mjölk måste det vara till husmanskost, av nån anledning är jag helt frälst och såld på mjölk sen barnsben. Hm... en 36 åring som har mjölk som favoritdryck, nåja så är det i alla fall. Tog en promenad med hundarna ute på berget i den härliga höstsolen. havet såg kallt ut och lite upproriskt, så där som det ser ut strax innan en storm. Jag har lärt mig sen jag var liten hur mycket man kan tyda vädret genom att titta på Sjöberg (havet). Förändringarna visar ofta hur vädret kommer att bli. jag har en sån speciell och stark relation till havet och stränder... känner mig hemma där.

det gör mig lugn samtidigt som respekten är stor för naturens element.

Återkommer senare så ha de bra i solskenet och ta vara på det.


Take care

Peter

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 5 januari 2008 23:53

Nattis från Peter

Av Peter - 5 januari 2008 19:22

Grytan står på spisen och det doftar jäkligt gott ända ut i vardagsrummet. Ja jisses vilken sen middag det blir ikväll. Men den som väntar på nåt gott...   Take care Peter ...

Av Peter - 5 januari 2008 17:13

Take care Peter

Av Peter - 5 januari 2008 17:07

Ligger och kollar på en Eagles konsert och dricker kaffe, hundarna ligger i sina korgar och gnager på sina nykokta märgben... tja, en mjuk dag som smeker som en lätt sommarbris mitt i den kalla vintern...   Take care Peter ...

Av Peter - 4 januari 2008 17:43

Take care Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards