Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Psyk idag blev för mycket.

Av Peter - 24 september 2007 15:25

Mia brakade ihop rejält efter besöket och landade nere på botten igen. Tappade all lust och ork, bara gråter och mår skit. Psykoterapeuten var riktigt hård och tuff mot henne och levererade jobbiga sanningar, tog upp saker som Mia antagligen förträngt helt. jag antar att jag själv hade varit lika slut efter en sån omgång. Jag hjälper henne och finns för henne idag men håller en viss distans för att skydda mig själv. insåg i helgen att jag måste tänka mer på mig själv och dottern för att inte må dåligt själv. Hur det än är så kommer min dotter alltid att gå före allt annat.

Just nu hoppas jag bara att mia skall klara dagen utan alkohol och utan att skada sig. Min dotter är ju hos sin mamma nu så då har jag lättare att prata med Mia. Jag är ganska tuff och hård mlot henne men man hjälper inte henne genom att bara hålla med och tycka synd om så jag är bara helt ärlig mot henne.


Take care

Peter

 
 
BeaTris

BeaTris

24 september 2007 15:39

Det är säkert bra för Mia att få hjälp med sanningar & se andra sidor från situationen & som du skriver...du hjälper henne inte genom att ömka & vara på hennes sida hela tiden, det går att finnas till som stöd ändå. Du har också insett det viktiga...dig själv & dotterns välmående i rum 1....sen Mia, du ansvarar inte för hennes val & hur hon hanterar dagens tuffa omgång. Hon är vuxen & måste stå för det hon gör. Hoppas det blir en fin fortsättning på dagen trots det jobbiga.

Kram E

http://beatris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 5 januari 2008 23:53

Nattis från Peter

Av Peter - 5 januari 2008 19:22

Grytan står på spisen och det doftar jäkligt gott ända ut i vardagsrummet. Ja jisses vilken sen middag det blir ikväll. Men den som väntar på nåt gott...   Take care Peter ...

Av Peter - 5 januari 2008 17:13

Take care Peter

Av Peter - 5 januari 2008 17:07

Ligger och kollar på en Eagles konsert och dricker kaffe, hundarna ligger i sina korgar och gnager på sina nykokta märgben... tja, en mjuk dag som smeker som en lätt sommarbris mitt i den kalla vintern...   Take care Peter ...

Av Peter - 4 januari 2008 17:43

Take care Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards