Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Dansa med mig...

Av Peter - 18 september 2007 00:56

Det är långt efter midnatt alla fickor är tomma

och när som helst kan dagsljuset komma

karusellen har stannat, tombolan har stäng

och marken är full av sånger som folk har slängt

Så många vackra lyktor i trasiga färger

dom svänger i vinden som går genom träden

här under står Anna och vevar sitt positiv

och här står jag och väntar på att du skall komma hit


Och dansa med mig, kom dansa med mig

säg inte nej, kom dansa med mig

jag fick aldrig se dig igår kväll

men jag kan inte tro att du har glömt mig


Månen har gjort ett hål i himlen i natt

och han står som förtrollad min kostymklädda vildkatt

själv blänker jag i skuggan som en smutsig medalj

som fallit till marken från en första klass kavaj

och jag tänder den nu, den sista ciggaretten

jag kan inte sova förrän du kommit och släckt den

jag är trött och sjuk i min månskensaffär

och det blir aldrig vackrare än så här


Så kom dansa med mig, dansa med mej

säj inte nej, kom dansa med mej

jag har inga skor och mina strupor har jag slängt

 så kom dansa med mej, dansa med mej


Take care

Peter


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 5 januari 2008 23:53

Nattis från Peter

Av Peter - 5 januari 2008 19:22

Grytan står på spisen och det doftar jäkligt gott ända ut i vardagsrummet. Ja jisses vilken sen middag det blir ikväll. Men den som väntar på nåt gott...   Take care Peter ...

Av Peter - 5 januari 2008 17:13

Take care Peter

Av Peter - 5 januari 2008 17:07

Ligger och kollar på en Eagles konsert och dricker kaffe, hundarna ligger i sina korgar och gnager på sina nykokta märgben... tja, en mjuk dag som smeker som en lätt sommarbris mitt i den kalla vintern...   Take care Peter ...

Av Peter - 4 januari 2008 17:43

Take care Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards