Direktlänk till inlägg 15 september 2007

Karusellflickan

Av Peter - 15 september 2007 22:27

det finns någonting skumt där jag bor

som dessutom är fräckt skall du tro

för så fort jag vart ute nån kväll

då måste ytterdörren öppnats sig sig

och när jag vinglar in där och lägger mig ner

då är nån där som jag inte kan se

men jag vet ändå precis vem de e

de e alla syndares flicka


För så fort jag stängt ögonen

tar karusellflickan mej i en svindlande dans

vi irrar omkring i mitt sovrum precis som om

himmel och jord inte fanns

och innan jag hunnit de hur hon ser ut har hon

sprungit och gömt sej nånstans

jag får välja

gå och vaka, eller dansa

karusellflickans vals


och plå morgonen stönar jag till för

i mitt rum flyger gamar omkring

nån har satt in en hiss i min hals

mina steg är mer tango än vals

mina ögon är röd-vit batik och

i min mun måste nån eldat lik

och lika försvunnen som min  motorik

är alla synadares flicka


Men...

sen på kvällen så kommer jag på

jag är ju kär i den flickan ändå

jag är kär i den låghalta dans som hon för

jag är kär i allt som man varnat mig för

och ikväll skall jag gå ut och höja en skål

och ta skallen under armen och gå

och sjunga till min karusellflickas lov 

och när jag kommer hem skall vi dansa


För så fort jag stängt ögonen tar karusellflickan

mej i en svindlande dans

vi virvlar omkrin i mitt sovrum

precis som om himmel och jord inte fanns

och innan jag hunnit se hur hon ser ut

har hon sprungit och gömt sig nånstans

jag får välja

gå och vaka

eller dansa

karusellflickans vals...


Take care

Peter

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 5 januari 2008 23:53

Nattis från Peter

Av Peter - 5 januari 2008 19:22

Grytan står på spisen och det doftar jäkligt gott ända ut i vardagsrummet. Ja jisses vilken sen middag det blir ikväll. Men den som väntar på nåt gott...   Take care Peter ...

Av Peter - 5 januari 2008 17:13

Take care Peter

Av Peter - 5 januari 2008 17:07

Ligger och kollar på en Eagles konsert och dricker kaffe, hundarna ligger i sina korgar och gnager på sina nykokta märgben... tja, en mjuk dag som smeker som en lätt sommarbris mitt i den kalla vintern...   Take care Peter ...

Av Peter - 4 januari 2008 17:43

Take care Peter

Presentation

Omröstning

Vad fick dej att hitta hit till min blogg?
 En ren tillfällighet
 Genom en annan blogg
 från nån lista
 på annat sätt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards